Vanaf aankomende week zal er een wekelijks verhaal zijn intrede doen op de website van de Vroomshoopse Boys. Toevallig stuiten we op het internet tegen Henk Doppenberg aan. Henk een voetballiefhebber pur sang schrijft prachtige verhalen over het amateurvoetbal. Toen wij eenmaal aan het lezen waren zagen wij dat dit ook nog zeer herkenbare verhalen waren. Sommige verhalen waren zelfs zo herkenbaar dat deze verhalen zich ook zeker op De Bosrand voordoen. Aan de hand hiervan namen wij contact op met Henk, en ook hij stond positief tegenover een samenwerking tussen de Vroomshoopse Boys en hem. Wij zien er dan ook naar uit om wekelijks een amateurvoetbal verhaal met jullie te gaan delen.

Verder biedt Henk een prachtig boek aan met jou of misschien je kind in de hoofdrol. Een voorbeeld van de omslag zie je hieronder en voor meer informatie kun je gaan naar: http://www.henk-doppenberg.nl/voetbalromans.html

vroomshoopse-boys-2-1 vroomshoopse-boys-1

Nadere introductie Henk Doppenberg.

Persoonlijkvroomshoopse-boys-3
Ik ben geboren in 1961 en opgegroeid in de schitterende buurtschap Veenhuizerveld (gemeente Putten – Gelderland), op nog geen vijf minuten afstand van de velden van Rood-Wit’58. Een voetbalvereniging die heel veel invloed op mijn leven heeft gehad. Het voetbal is al vijfenveertig jaar mijn allergrootste hobby.

Sportief
Ik ben al sinds 1971 lid van mijn voetbalclub, maar heb niet lang gevoetbald. Het leek me, mijzelf kenende beter op mijn achttiende ermee te stoppen en vrijwilliger bij de club te worden. Dit doe ik al jaren met heel veel plezier en ik hoop dit dan ook nog heel lang vol te houden. Momenteel ben ik bezig met mijn derde periode als jeugdvoorzitter van Rood-Wit’58.

Studie
Door twee ‘linker handen’ was een technische opleiding geen optie en werd het MAVO. Dit is niet echt een succes geworden, want ik was vaker op het voetbalveld te vinden dan achter mijn boeken en daardoor haalde ik met hangen en wurgen mijn diploma. De enige positieve uitschieter op mijn eindlijst was een acht voor Nederlands, maar dat kwam denk ik vooral door mijn opstel over Johan Cruijff en zijn conflict met Hennes Weisweiler, zijn toenmalige coach bij Barcelona.

Maatschappelijk
Omdat ik niet verder wilde studeren ben ik al jong gaan werken. Al vrij snel werd ik ondernemer en ging ik sportprijzen, sportartikelen en relatiegeschenken verkopen. Helaas kwam daar door omstandigheden een eind aan.

Schrijven
Toen rees de vraag: hoe verder? Een online schrijfcursus zette van het ene op het andere moment mijn leven totaal op zijn kop. Na een paar lessen wist ik namelijk al zeker, dat ik nu iets deed waar ik echt gelukkig van werd. De laatste zes jaar heb ik dan ook al mening uurtje achter mijn laptop doorgebracht en ik verzeker u, dat ik steeds blijer word van mijn werk. Van je hobby, zo niet passie, je werk maken, kan het mooier?