Na meerdere jaren van intensieve voorbereiding is het zover, it giet on. Vroomshoopse Boys gaat nu echt beginnen met de bouw van het nieuwe en eigentijdse verenigingsonderkomen op De Bosrand.  Er is op woensdag 14 juni gestart met het verwijderen van groen en het kappen en rooien van bomen in de directe omgeving van het geplande clubhuis.  Sloop- en bouwwerkzaamheden zijn aanstaande om het nieuwe clubhuis van Vroomshoopse Boys te realiseren. De bouwcommissie en het bestuur van de voetbalvereniging gaven onlangs groen licht voor de start van de werkzaamheden, nadat de benodigde vergunningen definitief waren verleend.

EcoWoods uit Vroomshoop-Oost van de familie Hooijer blijkt uit het goeie hout gesneden te zijn. Dat bedrijf stak desgevraagd de helpende hand toe, waarvoor hartelijk dank. Na de kap van de zo vertrouwde bomen is het de beurt aan onze ‘gewortelde’ en ervaren vrijwilligers van onze veldploeg om de houten restanten te verwijderen achter de tribune. Die zullen net als Ecowoods deze klus ook zeker rooien.

Daarna wacht de klus van de sloop en verwijdering van de aloude hoofdtribune met destijds unieke Ajax-stoeltjes vanuit stadion de Meer in Amsterdam. Dit sieraad van de supportersvereniging van de Boys langs het hoofdveld legt na meer dan 45 jaar het loodje. Bij Hein Heun Group B.V. is die klus absoluut in goede en vertrouwde handen. Mooi dat dit erkende lokale familiebedrijf dit gaat doen. De gasleiding wordt verplaatst, het nodige grondwerk wordt verricht en dan volgt het heiwerk, het leggen van de grondvloer en het afstorten.

Al deze activiteiten zijn nog voor aanstaande bouwvak gepland. Als er gestart wordt met het nieuwe voetbalseizoen 2023-2024 is op de Bosrand is naar verwachting de begane grondvloer gerealiseerd. Daarna komt de volgende fase in zicht: de bouw van het clubhuis vanaf de begane grondvloer.

Tijdens de familiedag van Vroomshoopse Boys van zaterdag 8 juli aanstaande wordt bijzondere aandacht besteed aan de start van de werkzaamheden, die het zo begeerde eigentijdse clubhuis steeds meer dichterbij brengen.