In een zinderende hitte werd op zaterdag 13 augustus op het kunstgras van De Bosrand door de spelers van de A-selectie van Vroomshoopse Boys de eerste training van het seizoen 2022-2023 afgewerkt. In deze vakantieperiode is de groep op dit moment nog niet compleet, maar dat gaat de komende week snel veranderen. Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en zijn assistent Henk Harmens gaan met hun selectie gericht werken aan conditie, vorm en spel- en wedstrijdritme. De nieuwe keeperstrainer Arjan Kok hield zich bezig met de van een langdurige blessure teruggekomen Boys-keeper Chiel Sickman. Er staan de komende periode in totaal zeven oefen- en bekerwedstrijden op het programma in aanloop naar de competitie-ouverture van de tweede klasse J. op zaterdag 24 september aanstaande. Wouter Lucas is bij de A-selectie als teammanager de opvolger van Egbert Runhart en regelt samen met Henk Oelen alle zaken rondom de wedstrijden en trainingen.

Tekst gaat verder onder deze foto

Ook het Tweede elftal begon weer met trainen. Ingaande dit seizoen is de voormalige groepshoofd van JO15 en stagiair bij de A-Selectie van Vroomshoopse Boys, Alexander Fokkert trainer-coach van eersteklasser het tweede elftal. Richard Willems en Hans Meijerink zijn assistenten van Alexander Fokkert. Vrens-Jan Nieuwlaar is leider en Wout Marissen fungeert als grensrechter. Daarmee is de staf van het tweede elftal van Vroomshoopse Boys compleet voor het komend seizoen. Zij starten aanstaande zaterdag 20 augustus thuis om 12.00 uur met de eerste oefenwedstrijd tegen Oranje Nassau 2.

Een welkome onderbreking van de trainingen, waar ook Boys JO17-1 aan deelnam, vormde zaterdag een smakelijke lunch, die werd genoten op het VOC-terras bij de kantine.

De indeling voor de voorronde van de prestigieuze Beltona-competitie is bekend gemaakt door het organiserende Sparta Enschede. De Boys-beloften spelen tegen de streek- en leeftijdsgenoten van Deto, DOS’37, en Stevo. De eerste wedstrijd van Vroomshoopse Boys staat gepland op dinsdagavond 2 oktober aanstaande, als op het sportpark Het Midden in Vriezenveen wordt aangetreden tegen Deto. Op dinsdagavond 25 oktober wordt er thuis op De Bosrand gespeeld tegen DOS’37, waarna op woensdagavond 16 november de uitwedstrijd in Geesteren bij de talenten van Stevo volgt.