HHC 4 – Boys 2 (Beker)

Op zaterdag 2 september speelden we de eerste bekerwedstrijd. We waren al op zaterdag 12 augustus begonnen en steeds meer spelers sloten de daaropvolgende maandagen en donderdagen aan. De eerste 2 oefenwedstrijden werden gespeeld tegen Hardenberg’85 2 en Enter Vooruit 2. Tijdens deze wedstrijden konden we nog geen gebruik maken van spelers van het 1e en speelden we met een combinatie van spelers uit het 2e en 3e (dit seizoen samen trainend als B-selectie). We moesten duidelijk nog aan elkaar wennen en er was ook sprake van een vrij groot onderling niveauverschil, maar conditioneel hebben we goede zaken gedaan. In Hardenberg kwamen we nog wel op voorsprong door een prachtig doelpunt van Harlod, maar verloren we met 4-1. Thuis tegen Enter lieten we bij vlagen goede dingen zien, maar gaven we na rust door 3 persoonlijke fouten een 2-1 voorsprong weg en verloren met 2-4. Doelpuntenmakers waren Marcel en Christiaan Jansen.

Op dinsdag 29 augustus zouden we oefenen tegen Deto 2, maar in Vriezenveen aangekomen, bleken we tegen Deto 3 te spelen. Het blijven soms rare mensen, onze Vriezenveense buren… Wij hadden voor het eerste aanvulling vanuit het 1e (Ruben, Tobias, Jan-Willem en Ernst Jan) en bleken duidelijk een maatje te groot. Dankzij 3 doelpunten van Marcel, 3 van Tim en 1 van Niek wonnen wij met 7-2. Speciale aandacht is hier op z’n plaats voor Justin die bij gebrek aan een keeper onder de lat plaatsnam en dat uitstekend deed.

Na deze oefenwedstrijden dus afgelopen zaterdag de eerste bekerwedstrijd, uit tegen HHC 4, een elftal dat lager speelt dan wij, maar wel de beschikking heeft over enkele oud-1e elftal spelers. Het 1e was helemaal compleet en we kregen met Chiel, Jan-Willem, Ramon B, Melvin, Thomas, Ernst Jan en Tobias voldoende kwaliteit terug. Zij vormden samen met Tim, Bart, Bart-Jan en Harold de basisformatie. Marcel en Chris J waren lichtgeblesseerd en deden niet mee. Ook Dennis was nog geblesseerd en Christiaan B nog op vakantie. Op de bank zaten Justin, Bram, Danny en Niek. Vanaf het begin was het klasseverschil duidelijk aanwezig en door een hoog tempo te spelen en veel te bewegen creëerden we voldoende kansen. Dat leidde voor rust tot 5 doelpunte (3 x Tobias, 2 x Tim). HHC scoorde 1 keer tegen. Na rust werden we wat nonchalant en daalde het niveau. Wij scoorden nog 3 keer (nogmaals Tobias, Ernst Jan en Thomas) en HHC scoorde 2 keer, dat leverde een 3-8 overwinning op. In de loop van de 2e helft kwamen de wissels in de ploeg voor Jan Willem, Melvin, Bart-Jan en Thomas.

De kop is eraf, dinsdag 5 september oefenen we om 20.00 uur uit tegen Avereest 1 en zaterdag spelen we om 12.30 uur de tweede bekerwedstrijd thuis tegen Dos 2.