HHC Hardenberg MO17   –   Vroomshoopse Boys MO17

Terwijl de dauw nog over de weilanden rond de Bosrand in Vroomshoop hangt, verzamelden de meiden van MO17 zich op een voor deze leeftijdsgroep bijna onmenselijk tijdstip voor het Clubhuis ” t Flierhuus”. Ondanks alle vroegte staat bijna de voltallige selectie inclusief de geblesseerde speelsters klaar om de korte reis naar Hardenberg te beginnen. Met maar liefst 5 auto’s vertrok de MO17 karavaan via de Geerdijk richting HHC. Al bijna een half jaar stopt er in Geerdijk geen trein meer, maar voor 2 van onze speelsters, voor wie dit uur van de dag te vroeg leek, stopten we toch even om ze gelijk vanaf hun huis mee te nemen. Zowel Kaylee Bos als Nova Hudepohl stonden klaar om in te stappen zodat we ruim op tijd arriveerden in Hardenberg.

Menig club reist enigszins angstig af naar deze grote voetbalclub in Hardenberg. Gezien de eerste wedstrijden van deze competitie lag vandaag vooral onderschatting op de loer. HHC MO17 had vooralsnog geen sterke indruk achtergelaten. We zouden dus moeten kunnen winnen vandaag. Maar zoals gezegd…. onderschatting kon onze grootste tegenstander worden. De ontvangst in Hardenberg was prima en professioneel. Terwijl ondergetekende het papierwerk rondmaakte kleedden de speelsters zich om en togen richting en prima verzorgde veld 7. Echt gras…. flink nat van de dauw…. opkomende zon…. kortom, uitstekende voetbalomstandigheden. Stipt 9:45 uur fluit de scheidsrechter voor aanvang van de wedstrijd.

VVrmshpBys MO17 begint met een voorzichtig maar voor iedereen duidelijke opstelling. Geen verrassingen qua posities. Na een periode van 5 minuten aftasten beginnen de lijnen van vandaag zichtbaar te worden. De eerste kans die zich aandient wordt helaas niet verzilverd. Een prima inzet door Kaylee Bos, die wederom, identiek aan onze vorige wedstrijd, vanaf de eerste paal het veld terug in ketst kan helaas deze keer niet voldoende geplaatst op het doel geschoten worden. De doelverdedigster van HHC kan eenvoudig, hetzij niet ineens klem, de bal eenvoudig vangen.

In het vervolg van de wedstrijd herhalen dit soort situaties zich. Ondanks de dat de prima spelende en opkomende Nina Sickman de volledig verdediging van HHC uitspeelde ging haar ongeëvenaarde harde schot helaas recht op de keeper van HHC af. Prima actie ! Later in de wedstrijd zal Nina uit een soortgelijke actie wel scoren. Alleen voor de keeper kiest ze niet voor het kanonschot maar voor vakkundig en zeer beheerst een hoek uitkiezen en binnenschuiven. Na 20 minuten breekt er een zeer sterkte periode aan voor Vroomshoopse Boys. Tot dat moment zagen we een wat slordig spelend elftal dat zelfvertrouwen leek te missen, zeker bij het vorderen van de wedstrijd en het uitblijven van doelpunten. Uiteraard wil iedereen wel scoren maar dit leidde helaas regelmatig tot situaties waarbij kansen, kansen bleven en nog niet uitbetaald konden worden in goals.

Na de 2-0, zo na 20 minuten sloeg de vlam in de pan. Positief gezien uiteraard. De combinaties verliepen sneller. Het veld werd breder gehouden en met steekballen van onder andere Esmee Beldman bleek de verdediging die centraal achterin bij HHC er prima voorstond toch vrij eenvoudig te omspelen. Daardoor liep het aantal doelpunten eind van de eerste helft op richting de 6.

Aanvallend hadden de dames uit Hardenberg niet echt veel te brengen. In de gehele wedstrijd werden er 3 a 4 mogelijkheden gecreëerd door HHC. Vooral te wijten aan het feit dat onze verdediging de concentratie moeilijk kon vasthouden. Gelukkig, met een meevoetballende, anticiperende doelvrouw, Geralda Meleberg incasseerden we deze wedstrijd wederom geen enkele tegengoals.

Na de rust werd het goede spel voortgezet. Nova Hudepohl die tijdens de woensdagtraining als scherp was bij de afronding vanaf de rechterzijden trof vandaag 3 maal doel. Daarnaast zagen we prima doelpunten van Julia Kempers, Joyce Bouwman, Nina Sickman, Bente Mulder (ik hoop dat ik niemand vergeten ben). Het uiteindelijk doel om met dubbele cijfers te winnen werd daarmee op deze relatief vroege ochtend gehaald. Einduitslag 0-11

Gezien de ruime bank (reserve speelsters) konden we aan het eind nog enkele opstellingen en positie wisselingen doorvoeren. Daarmee hebben we ook kunnen ervaren of, indien nodig, speelsters breder inzetbaar zijn dan hun eigen plek.

Kortom, de 3 punten gingen mee naar Vroomshoop. Helaas bleek de scheidsrechter een betere arbiter dan Sportlink gebruiker. Bij het versturen van de uitslag naar de KNVB bleek iets fout gegaan. Vooralsnog staat deze wedstrijd met 0-0 in de boeken. Het bestuur van HHC verzekerde mij hier gelijk achteraan te gaan zodat deze fout hersteld zal worden en de werkelijk uitslag verwerkt kan worden in de stand.

3 maal winst in deze 2e klasse: Vroomshoopse Boys MO17 vooralsnog ongeslagen bovenaan. Volgende week meer…..