Onder koude, winderige en natte omstandigheden werden er afgelopen zaterdag maar liefst 15 officiële thuiswedstrijden gespeeld en werden er op 13 velden een uitwedstrijd gespeeld. Van deze 28 wedstrijden gingen er 17 gewonnen, werd er twee keer gelijk gespeeld en werd er 9 keer verloren.

Spektakel op de Bosrand was er zeer zeker. Waarbij JO11-5 de eerste wedstrijd om 08:30 mocht afwerken. Zij wonnen met een overduidelijke 10-0 van ST: Balkbrug/Avereest JO11-1. Ook JO11-6 mocht om 08:30 haar opwachting maken en hoewel er meer werd gescoord dan in de wedstrijd van JO11-5 moesten zij toch de punten meegegeven aan Lemele JO11-3G uitslag: 5-6.

De zegekar van JO12-1 dendert maar door! Waarbij zij vorige week zich wisten te plaatsen voor de halve finale van KNVB Beker. Versloegen ze dit weekend Voorwaarts JO12-1 met een overduidelijke 7-1. Met deze uitslag gaan ze na drie wedstrijden met een ongeslagen status aan kop in de competitie. Het geplaagde JO11-1 zag eindelijk licht aan het einde van de tunnel. Waarbij ze vorige week al in een oefenwedstrijd wisten te winnen, wonnen ze vandaag ook in competitieverband van PH JO11-1 met 6-5! Complimenten aan deze jonge gemotiveerde groep!

JO13-3 wist na hun verliespartij van vorige week, dit weekend hun rug weer te rechten. Ze wonnen met 4-0 van Enter JO13-2G. JO13-4G gaat aan kop in de competitie en rekenden ook dit weekend weer af met hun tegenstander SJO JCO JO13-5 3-1 was de uitslag.

JO17-2 sprokkelde een punt bij hun totaal op en komt hierdoor op 4 punten uit drie wedstrijden. Ze speelden 1-1 gelijk tegen Vilsteren JO17-1.

JO15-2 kwam ondanks de wind snel en met goed voetbal op een 4-0 voorsprong. Maar nog vlak voor rust kwam ST: Balkbrug/Avereest JO15-1 terug tot 4-2. Direct na rust gaf JO15-2 duidelijk aan dat er hier niks te halen viel en breiden de score uit tot 5-2. Uiteindelijk werd het nog 6-3.

Om 12 uur wisten de meiden van MO19-1 hun eerste overwinning van het seizoen te pakken. Ze wonnen met 3-1 van Heino MO19-1. JO17-3 moest zijn meerdere herkennen in Oranje Nassau JO17-7 en verloren met 4-8. JO13-2 wist te winnen van Bruchterveld JO13-1 met 5-2. Zij pakten hierdoor voor de tweede keer drie punten in twee weken tijd.

VR1 moesten het onderspit delven tegen koploper Daarle VR1 en gingen er met een overduidelijke 0-7 af. Het zevende mochten op deze winderige dag aantreden voor de derby van het seizoen. Den Ham kwam op bezoek en mocht met de staart tussen de benen het sportpark weer verlaten want mede dankzij een hattrick van Ron Veldhuis wonnen zij met 5-0. Het vijfde daarentegen moest haar meerdere herkennen in de derby van het seizoen. Zij verloren met 0-2 van Den Ham 4.

De laatste thuiswedstrijd van de dag werd gespeeld door JO19-1. Zij speelden tegen concurrent in de onderste regionen van de competitie MVV’29 JO19-1. Drie punten waren dus zeker gewenst. De wedstrijd die door de wind nooit een wedstrijd is geweest werd gewonnen met 2-1. In de eerste helft waren zij de betere en hadden zij verder kunnen en misschien wel moeten uitlopen in de score (1-0 met rust). In de tweede helft was MVV’29 JO19-1 mede door de wind de bovenliggende partij en kwamen zij terug tot 1-1. In de 85e minuut zat het JO19-1 dit seizoen dan toch een keer mee en kregen zij een penalty en deze werd benut. Wat dus resulteerde in drie punten klasse gedaan!

In de uitwedstrijden wisten JO11-3 en JO11-2 te winnen. De meiden van MO15-1 moesten de punten afstaan aan SVZW MO15-1 waarbij ze verloren met 1-0. Ook JO15-3 moesten met nul punten op zak terug naar de Bosrand zij verloren van SJO JCHW JO15-2.

JO13-1 deed goede zaken uit bij JVC Dedemsvaart Jo13-1. Ze wonnen met 1-2 en lopen hierdoor in op de concurrentie en trekken een gat met de concurrentie onder hen. JO15-5 leed een pijnlijke 7-0 nederlaag bij Oranje Nassau. En JO17-1 pakte hun eerste punt van de competitie uit bij BWO JO17-1 (2-2). De wedstrijd van JO15-1 werd afgelast wat betekende dat zij een vrije zaterdag hadden.

Spektakel was er ook in Kampen waar zowel ons eerste als tweede elftal moesten spelen. Het tweede elftal wisten met 0-2 te winnen dankzij twee penalty’s benut door aanvoerder Bart Bloemhof. Ook kreeg Dos Kampen rood in de eerste helft waardoor zij de complete tweede helft met tien man speelden.

JO19-2 wist met 1-3 te winnen van DETO JO19-2 en het zesde elftal verloor uit bij Excelsior’31.

Een primeurtje was aanwezig bij de mannen van het derde. Je zou het een reünie kunnen noemen want oudgedienden Wout van Borssum Waalkes, Peter Oldenhuis en Tom Heideman stonden weer in het prachtige blauwe gele tenue van het derde. Zij wonnen uit bij Zwolsche Boys 3 met 0-2, mede door een prachtig doelpunt van Wout van Borssum Waalkes.

Het eerste elftal moest ondanks een kopgoal van Jos Hutten het afleggen tegen koploper Dos Kampen 2-1.