Het hoofdveld op de Bosrand (veld 2) heeft flink te lijden gehad van de uitzonderlijke droogte tijdens de afgelopen zomerperiode.  Onze veldploeg en de medewerkers van Larcom hebben werkelijk alles uit de kast gehaald om alle natuurgrasvelden, inclusief het hoofdveld te prepareren voor het spelen van wedstrijden. Voor de velden 1 en 4 is dat gelukt, voor het hoofdveld bleek dat nog niet mogelijk te zijn.

Het hoofdveld ziet er wellicht op het oog en op enige afstand alweer aardig uit. Een grondige inspectie van de gemeente Twenterand samen met onze beheerder Stef van Laar leerde echter dat het jonge pas ingezaaide gras nog niet zodanig is dat er wedstrijden op kunnen worden gespeeld. De belijning van het hoofdveld heeft daarom nog niet plaatsgevonden en de doelen staan nog niet op hun plaats.

Besloten is dat het hoofdveld tenminste tot en met zondag 16 september niet gebruikt mag worden voor het spelen van wedstrijden door teams van Vroomshoopse Boys en Sportlust.