Het zal niemand ontgaan zijn dat vanwege het oplopend aantal besmettingen en de druk op de zorg het kabinet  de maatregelen om het virus in te dammen heeft aangescherpt.

De basisregels zijn nog steeds:

• Testen bij klachten;
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn;
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen;
  • Schud geen handen;
  • Was vaak en goed je handen;
  • Hoest en nies in je elleboog;
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.

Per 6 november geldt het coronatoegangsbewijs op meer plekken. We moesten al een coronatoegangsbewijs hebben als we in de kantine wilden gaan zitten, met ingang van zaterdag geldt dit ook voor het terras en wanneer je gebruik maakt van de kleedkamers.

Iedereen heeft wel een mening over deze maatregelen en wij respecteren alle meningen. Feit is dat wij als vereniging, en dus alle leden, uitvoering moeten geven aan deze maatregelen om zo met elkaar het virus in te dammen.

Voor het uitvoeren van de controle op het toegangsbewijs zijn vrijwilligers benodigd. Wij doen daarom een dringend beroep op alle leden om je aan te melden als controleur. Aanmelden kan bij Jan Dogger. We willen werken in periodes van 1,5 uur per zaterdag zijn er dan ongeveer 7 controleurs nodig.