Hulzense boys JO9-1 – Vroomshoopse boys J09-1

Na de mooie thuisoverwinning van vorige week vandaag de uitwedstrijd naar Hulzense boys F1. Op papier was deze wedstrijd te doen want Hulzense boys bivakkeert in de onderste regionen van deze klasse. De wedstrijd begon eigenlijk zoals verwacht. Er was nogal wat druk op het Hulzense doel. Max kon dan ook de 0 – 1 aantekenen na een knappe individuele actie. De druk bleef en enkele minuten na de 0 – 1  maakte Max de 0 – 2  na een goede pass van Cas. Hulzense boys gaf het echter niet op en wist enkele tegenaanvallen te plaatsen. Omdat de omschakeling voorin en op het middenveld niet goed was te noemen kwamen verdedigers Jim, Tigo en keeper Dángelo nogal eens in een ondertal. Gelukkig wisten ze  door goed verdedigers- en keeperswerk tot de rust de 0 te houden. In de rust waren onze trainers Jos en Ernst Jan absoluut niet tevreden. Doordat er niet of te weinig overgespeeld werd hielden we Hulzen in de wedstrijd en door niet om te schakelen kwam onze verdediging en keeper in de problemen. Het begin van de tweede helft was hierdoor dan ook een stuk beter. Er werd weer volop gejaagd en goed samen gespeeld en Hulzen wist niet wat het moest doen. Tim was er dan ook als de kippen bij om een afgevallen corner van Cas in het doel te schieten en hiermee voor de 0 – 3 te zorgen. Ryan zorgde hierna met een mooie actie en dito schot in de verre hoek voor de 0 –  4 en na wederom een goede corner van Cas wist Max koppend de 0 – 5 te maken. Vanwege onze aanvalsdrift werd even de verdediging vergeten en nadat Dangelo eerst een hard schot pakte wist Hulzen in de rebound de 1 – 5 te maken . Twee opvolgende goals van Max wisten echter aan alle hoop van Hulzen een eind te maken. Onze spelertjes hadden waarschijnlijk ook dat gevoel want na de voorsprong van  1 – 7 was het ineens helemaal gebeurt met het voetbal. Hulzen wist nog twee keer te scoren in de slotfase zodat er een eindstand van 3 – 7 op het scorebord stond. Door deze overwinning klimmen we op naar de vierde plek op de ranglijst.