In memoriam Dik van Laar  4 mei 1943 – 25 januari 2024

Op de leeftijd van 80 jaar is Dik van Laar op donderdag 25 januari onverwacht overleden. Dik was vele jaren lang niet weg te denken als vrijwilliger op de Bosrand. Niets was hem teveel als het om de Boys ging. Dik is al jarenlang lid van onze veldploeg, maar ook lange tijd daarvoor deed hij allerlei vrijwilligerswerkzaamheden voor onze vereniging. Ook was hij een trouwe supporter van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys, zowel bij thuiswedstrijden als bij uitwedstrijden.

In de jubileumgids van 75 jaar Vroomshoopse Boys in 2019 werd Dik van Laar met veel respect in beeld gebracht als een onmisbare vrijwilliger met een groot hart voor de Boys, die veel indruk maakte. Dankzij Dik ging menige wedstrijd toch door en ook het sneeuwruimen was hem toevertrouwd.

Altijd en vrijwel dagelijks was Dik in de weer voor de Boys en voor hem, net als voor zijn broer Stef, was de Bosrand een tweede thuis. Met Stef verrichtte de ervaren Dik ook veel straatwerk op het sportcomplex. Alles werd onder handen genomen, denk aan de reclameborden, de hoofdtribune, de staantribune, de lage begroeiing en natuurlijk de velden zelf. Mede dankzij Dik van Laar is de Bosrand een echte visitekaartje voor Vroomshoopse Boys en ook voor Sportlust Vroomshoop. Ook tijdens zijn ziekteperiode bleef Dik zijn club onverminderd trouw als vrijwilliger en dat tekende zijn mentaliteit als echte doener.

Wij condoleren als Boys-familie echtgenote Jo van Laar-Veenstra, kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ende familie van Laar met dit grote verlies van Dik. We wensen hen veel sterkte toe met het afscheid en tijdens de komende tijd, nu ze zonder Dik verder moeten gaan.

Op woensdagavond 31 januari is er van 19.00 uur tot 19.30 uur gelegenheid om in het uitvaartcentrum Silentium aan het Vredesplein in Vroomshoop afscheid te nemen van Dik en de familie van Laar te condoleren.