In memoriam: Henk Meinderink – geboren op 1 oktober 1956 – overleden op 7 februari 2024

Na een langere periode van ziekzijn is Henk Meinderink op woensdag 7 februari op de leeftijd van 67 jaar overleden. Henk was samen met zijn oudere broer Hans vanaf de zeventiger jaren een begrip in het eerste elftal van Vroomshoopse Boys. Henk Meinderink stond bekend als karaktervol en had een echte winnersmentaliteit. Al op zijn zestiende levensjaar kwam Henk in de hoofdmacht van de Boys, oorspronkelijk als linkerverdediger. Later werd hij een veel scorende sterke linkerspits. Hij maakte deel uit van het eerste elftal, dat op 1 mei 1978 naar de hoogste landelijke klasse van het amateurvoetbal promoveerde.

Henk heeft behoudens een kort uitstapje naar SVV’56 in Sibculo tot en met zijn 36ste onafgebroken in de hoofdmacht van Vroomshoopse Boys gespeeld. Samen met Harry Lantink was hij daarna trainer van het uiterst succesvol tweede elftal van de Boys en werd daarna ook alleen trainer van dit team. Daarna was Henk Meinderink als trainer actief bij Mariënberg 2 en Bergentheim 3.

Tot voor kort was Henk Meinderink als supporter van het eerste elftal aanwezig bij thuiswedstrijden op De Bosrand. Hij bleef onverminderd betrokken en we herinneren ons Henk als iemand met hart voor de Boys met daarbij een uitgesproken en duidelijke mening. Doen wat je zegt was onlosmakelijk aan hem verbonden.

We condoleren zijn echtgenote Thea, zonen Bart en Jos, schoondochters Tessa en Linda en de kleinkinderen Fiep, Lise en Mats met dit zo grote verlies en wensen hen veel sterkte toe. Er is gelegenheid persoonlijk afscheid te nemen van Henk en de familie te condoleren op zondag 11 februari aanstaande van 15.00 uur tot 15.30 uur thuis op het adres Geerdijk 65a, 7686 AA Geerdijk. Voor het overige verwijzen we naar de aan ons door de familie Meinderink ter beschikking gestelde rouwkaart.