Herman Morsink is afgelopen zaterdag op 77-jarige leeftijd overleden. Hij vertoefde al langere tijd in het verpleeghuis De Botterhof in Wierden en had in zijn laatste levensjaren de ziekte van Parkinson.  Herman was in de zestiger jaren van de vorige eeuw een door de tegenstanders gevreesde  en veel scorende spits van Heracles. Hij maakte als semiprof furore in het stadion aan de Bornsestraat in Almelo en  daarbuiten. Vanwege chronische knieproblemen stopte Herman Morsink noodgedwongen op 29-jarige leeftijd bij Heracles.

Daarna werd Herman Morsink trainer bij verschillende regionale clubs, waarbij Vroomshoopse Boys, dat toen op het niveau van de derde klasse speelde.  In 1993 volgde Herman Morsink Cees Smid als hoofdtrainer bij de Boys  op, om na drie seizoenen weer opgevolgd te worden door Willem Bastiaannet.

In zijn periode bij Vroomshoopse Boys toonde Herman Morsink zich een aimabel mens en een bekwame trainer. Hij deed in zijn benadering denken aan zijn optreden als spits: makkelijk bereikbaar, gedreven, duidelijk en recht op het doel af. Vroomshoopse Boys bewaart goede herinneringen aan Herman Morsink.

Op woensdagavond 27 maart is er van 19.00 uur tot 19.30 gelegenheid om de familie te condoleren en afscheid te nemen van Herman Morsink in de aula Memoriam aan de Stationsstraat 36 in Wierden. Daarna vindt de crematieplechtigheid in besloten kring plaats.