Ceremoniemeester Harry Middeljans uit Wierden was een uitermate deskundige en ook bevlogen opperstalmeester bij de receptie van 75 jaar Vroomshoopse Boys. De oudste zoon van de voormalige medeoprichter, oud-voorzitter en erelid wijlen Henk Middeljans trof direct de gevoelige toon. Harry vertelde prachtige anekdotes over het verleden van de Boys en ook over zijn periode als eerste verzorger van de zaterdagclub.

Na de ervaringen van Harry Middeljans met de Boys kwam de vereniging zelf in beeld met een flitsende promofilm “Dit is de Boys”. Echt een lust voor het oog en een passend jubileumgeschenk van de Vrienden van de Boys tijdens deze uitstekend bezochte jubileumreceptie.

Sportwethouder Mark Paters van de gemeente Twenterand benadrukte de grote maatschappelijke waarde van een vereniging als Vroomshoopse Boys, die onmiskenbaar een periode van groei en bloei beleeft. Namen de KNVB sprak Ate Brunnekreef zijn gelukwensen uit en dit ging gepaard met een prachtige jubileumvlag.

Mark Kosse sprak namens buurman Sportlust Vroomshoop en ook de gezamenlijke voetbalverenigingen van Twenterand. De Sportlust-preses benadrukte de constructieve samenwerking en afstemming tussen de clubs en feliciteerde Vroomshoopse Boys met het 75-jarige jubileum.

Boys-voorzitter Edward Olthof was in zijn nopjes met de huidige staat van zijn vereniging Vroomshoopse Boys, die vitaliteit uitstraalt. Rode draad in zijn betoog was de geweldige inzet van de vele vrijwilligers bij de Boys en de onmisbare steun van de sponsoren. Edward Olthof bedankte Egbert de Jonge en in hem de gehele jubileumcommissie voor de geweldige feestweek. Op zijn beurt gaf Egbert de Jonge aan hoe hij ervaren had dat er bij Vroomshoopse Boys echte doeners zijn.  Dat heeft de ervaring van de feestweek tot op heden weer geleerd.

De professioneel uitgevoerde jubileumglossy vond een prima onthaal. De schrijvers Arjen Maat en Hans Nieboer en acquisiteur Joop Lantink gaven desgevraagd een toelichting op hun aanpak. Good-old Johan Moddejonge werd, als een van de geïnterviewden in de jubileumuitgave, op het toneel geroepen. Johan verklaarde dat eenmaal een Boys-man altijd een Boys-man betekent en hij gaf daarmee precies weer wat de drive is van mensen met een blauwgeel hart.

Voorzitter Edward Olthof en Egbert de Jonge van de Jubileumcommissie onthulden de buitenkant van de jubileumuitgave, een inspirerend ontwerp van vormgever John Mulder van Buro Kordaat. Ook de prachtige foto’s van clubfotograaf Erwin Heuver werden met ere genoemd. De ereleden Harm de Lange, Joop Lantink en Dick Netters namen de eerste exemplaren van de jubileumuitgave in ontvangst. Overigens krijgen alle Boys-leden en sponsoren de komende dagen een exemplaar thuis.

Ceremoniemeester Harry Middeljans nodigde de aanwezigen vervolgens uit om naar het hoofdveld te gaan. Onder de statribune werd een indrukwekkende fotowand van meer dan 30 meter onthuld, die de bewogen geschiedenis  van Vroomshoopse Boys over 75 jaar met prachtige foto’s in beeld brengt. Door toedoen van voorzitter Edward Olthof en Johan Moddejonge viel het doek en dat werd direct gevolgd door een open doekje van de opgetogen bezoekers. De fotowand, een topproduct van SJ Reklame, trok meteen veel bekijks en is een geweldige aanwinst voor De Bosrand.

Harry Middeljans nodige de aanwezigen uit voor een hapje en een drankje en in een uiterst gezellige sfeer met live muziek werd zo volop luister bijgezet aan 75 jaar Vroomshoopse Boys. De voltallige A-selectie verraste het hoofdbestuur met een prachtig geschenk: een houten zitbank. Dat tekent de band  met de club, die door de bank genomen gekenmerkt wordt door clubliefde en betrokkenheid. Zo werd het een memorabele afsluiting van de derde jubileumdag, op de dag af dat Vroomshoopse Boys 75 jaar bestond.