De gelukkig afgelopen coronaperiode heeft de KNVB genoodzaakt om een super strak restant programma voor dit seizoen op te stellen. In het laatste clubblad Boys-nieuws werd het door de KNVB vastgestelde restant van deze competitie voor ons eerste elftal voor de zaterdagen opgenomen. Daarin werd de midweekse wedstrijd van dinsdagavond 10 mei uit bij Enter Vooruit niet vermeld. Die wedstrijd wordt wel degelijk gespeeld en de Boys kan dan revanche nemen op de schlemielige 2-1 thuisnederlaag.  Dus op die datum met z’n allen als Boys-supporters naar de altijd sfeervolle De Werf in Enter om onze favorieten aan te moedigen.

Deze week staan er ook weer inhaalwedstrijden op het programma, zoals natuurlijk allereerst Vroomshoopse Boys tegen ZVV De Esch uit Oldenzaal op dinsdagavond 5 april. Om 20.00 uur wordt er onder leiding van scheidsrechter Rik Steen uit Wierden afgetrapt op De Bosrand.

Op dezelfde datum wordt ook een Zwolse derby gespeeld tussen ZAC en Be Quick’28. Ook staat nog het restant van de wedstrijd ZAC tegen de ZVV De Esch op het programma. Die wedstrijd op dinsdagavond 8 maart werd net voor het rustsignaal vanwege een dubbele beenbreuk van een speler van het team uit Oldenzaal bij een 1-1 stand noodgedwongen gestaakt. Een ander inhaalduel betreft Enter Vooruit tegen Be Quick’28 dat afgelopen zaterdag vanwege tragische familieomstandigheden bij een speler van Be Quick’28 en bij de laatste club zelf niet doorging.

Op zaterdag 9 april worden de laatste competitieduels om de tweede periodetitel van dit seizoen gespeeld. Vroomshoopse Boys speelt dan uit in Zwolle bij Be Quick’28, dat toch wel verrassend de derde plaats bezet na enkele minder florissante afgelopen seizoenen. Hulzense Boys leidt die dans in de tweede periode met nog een punt voorsprong op de winnaar van de eerste periode en koploper Quick’20 uit Oldenzaal.

Het is er de KNVB er alles aan gelegen om nog voor het begin van strijd om de derde periode via midweekse inhaalwedstrijden zoveel mogelijk alles gelijk te trekken. Die periode begint voor de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman op zaterdag 16 april thuis tegen de huidige nummer 2. Hulzense Boys. Een nieuwe ronde, nieuwe kansen met daarna ASC’62 uit, Sparta Enschede thuis, ZAC thuis, Enter Vooruit uit, IJVV uit, PH Almelo thuis, WVF uit en Quick’20 thuis. Veel succes Boys 1 met deze pittige serie.