Na een week scherp trainen gaan we vandaag naar Tubbergen om daar tegen de plaatselijke TVC ’28 te gaan spelen. In onze eerste competitiewedstrijd van vorige week tegen Stevo hadden we al ondervonden dat het niveau in deze hoofdklasse best pittig is dus we konden onze borst weer nat maken. Thijs Borkent was met J013-2 mee en er waren pijntjes bij Max en Mees zodat zij in ieder geval op de bank begonnen. Omdat Thijs Dubbink naast hen plaats mocht nemen stond er een nogal jong team op het veld met vooral 1e jaars D-junioren die het moesten gaan doen.

Het begin van de wedstrijd was redelijk in evenwicht te noemen. Er werd door beide ploegen volop geduelleerd en hoewel TVC optisch beter was begonnen onze jongens en dame scherp aan de wedstrijd. Toch was het de thuisploeg die op voorsprong kwam. Wij waren bij een corner even de kleine en handige rechtsbuiten van TVC kwijt en die wist de bal feilloos naast Tristan in het doel te koppen. 1 – 0. Daarna kwam er een moeilijke periode voor ons. TVC zette aan en wij hadden wat moeite om het allemaal bij te benen. Gelukkig wist Tristan ons op dat moment op de benen te houden door enkele keren prima te redden. Wij kwamen er slechts af en toe uit en als we al voor de TVC goal kwamen dan hadden we geen energie meer om goed af te werken. Nadat Damian door een TVC verdediger van de bal was gezet moest Tristan zich in de tegenaanval strekken bij een hard schot. in eerste instantie redde hij nog maar in de rebound was TVC scherper dan ons zodat we op een 2 – 0 achterstand kwamen. Wij bleven wat kracht te kort komen en TVC bleef aandringen waardoor de 3 – 0 ook viel. Tristan redde weer knap op een hard schot binnen de zestien maar in de rebound was het weer TVC die de bal binnen kon lopen. Hoewel wij er af en toe goed uitkwamen richting het TVC doel was deze voorsprong terecht na de eerste helft.

In de tweede helft bracht Jos met Max, Mees en Thijs wat meer body en ervaring binnen het veld. Dit bleek nodig want we voetbalden steeds meer op de TVC helft. Tijn kwam enkele keren in schotpositie maar helaas had hij zijn vizier nog niet helemaal op scherp staan. Achterin hadden Emmy, Sam, Tigo en Jasper het steeds beter staan zodat TVC geen kansen meer kreeg. Onze opbouw werd daarna ook beter waardoor we steeds vaker Max achter de spitsen wisten vrij te spelen. Deze wist via slimme steekballen Tijn of Damian weg te sturen zodat deze een aantal keren vrij voor de TVC keeper kwamen. Ondanks de grote kansen die we kregen wisten we op dat moment helaas nog niet te scoren. Na een goede steekbal van dit keer Thijs schoot Tijn tegen de binnenkant van de paal dus het zat ook niet mee. De druk werd echter steeds groter op het TVC doel dus het was eigenlijk wachten op een treffer. Nadat Thijs een bal van de TVC keeper ontving omdat deze reddend moest optreden omdat Damian weer alleen op hem af kwam besloot hij maar eens uit te halen. De bal vloog mooi over de TVC keeper heen zodat de 1  – 3 op het scorebord stond. Ook daarna waren er nog kansen voor ons maar helaas kwam er geen verandering meer in de stand en floot de scheidsrechter voor het einde. Er zat vandaag meer in maar helaas wisten we niet meer te scoren. Het team lijkt zich gelukkig goed te ontwikkelen en en wat meer te wennen aan het grote veld waardoor dit wel wat meer vertrouwen geeft voor de volgende wedstrijden