Jeugd Vroomshoopse Boys winnaar van de Twenterand-cup

Voor de 16e keer in successie kwamen de selectieteams van de jeugd van de zes voetbalclubs in actie tegen elkaar in het kader van de Twenterand-cup. Op de velden van DOS’37, DETO Vriezenveen, Voorwaarts, Sportlust Vroomshoop, Vroomshoopse Boys en vv Den Ham waren mooie wedstrijden te zien.

Bij de jeugd O9 won Vroomshoopse Boys, gevolgd door DETO Vriezenveen en vv Den Ham. Bij de jeugd O11 was de Boys eveneens winnaar, gevolgd door DOS’37 en DETO Vriezenveen. De JO13 werd ook een prooi voor Vroomshoopse Boys met vv Den Ham en DETO Vriezenveen als directe volgers. Bij de JO15 was DOS’37 de sterkste, gevolgd door Vroomshoopse Boys en vv Den Ham.

De JO17 kende vv Den Ham als winnaar, met DETO Vriezenveen en Vroomshoopse Boys als tweede en derde.  Bij de JO19 bezette DETO Vriezenveen de eerste plaats, gevolgd door vv Voorwaarts en vv Den Ham.

Vroomshoopse Boys en vv Den Ham waren evenals vorig seizoen bijzonder aan elkaar gewaagd, terwijl DETO Vriezenveen zich ook terdege liet gelden, zoals uit de eindklassering blijkt. Vroomshoopse  Boys werd overall winnaar met 28 punten, gevolgd door vv Den Ham en DETO Twenterand, beide met 26 punten. DOS’37 eindigde als vierde met 18 punten, gevolgd door Sportlust Vroomshoop met 16 punten en vv Voorwaarts met 12 punten.

De Boys won voor de derde achtereenvolgende keer de Twenterand-cup. Daardoor kon jeugdvoorzitter Dirk-Jan van Ziel van Vroomshoopse Boys de wisselbeker definitief in ontvangst nemen. Vroomshoopse Boys won de laatste14 edities van dit toernooi. Belangrijkste was natuurlijk het spelplezier in de onderlinge ontmoetingen van de Twenterandse jeugd, dat volop aanwezig was.