Jeugdcoach Jeroen Bos is in het bezit van het door de KNVB hoog gewaardeerde certificaat Doelgericht Coachen van de Ruud van Nistelrooy foundation. Deze intensieve vierdaagse opleiding werd Jeroen en de Vroomshoopse Boys aangeboden door sponsor Bloemendal Assurantiën vanuit hun samenwerking met Nh1816 Verzekeringen. De Vroomshoopse Boys is trots dat Jeroen Bos is verbonden aan de club en zijn opgedane kennis inzet voor de talentontwikkeling van de jeugd.

Persoonlijk en individueel contact

Jeroen Bos (trainer en coach van de talentvolle JO15-1): “Ik heb veel geleerd over de mentale kant van coachen. Met persoonlijk en individueel contact bereik je vaak meer dan met uitgebreide tactische trainingen”.

Jeroen wil de balans vinden tussen persoonlijke aandacht en technische oefenstof om zo het beste uit iedere speler te halen. “Natuurlijk gaat niet iedereen het profvoetbal halen,” vertelt de trainer, die aangeeft de persoon achter de sporter te willen kennen, “maar het is heel mooi om kinderen te helpen in hun eigen ontwikkeling en het beste uit zichzelf te laten halen. Niet alleen op voetbalgebied.”.

Ruud van Nistelrooy foundation

Tijdens zijn opleiding kwam Jeroen in contact met deskundigen zoals sportpsychologen, uit de beroepssport. Zij dragen de filosofie van Ruud van Nistelrooy uit, die hij tijdens zijn loopbaan ontwikkelde vanuit de samenwerking met coaches als Foppe de Haan en Sir Alex Ferguson.

Deze prominente coaches had Ruud echter nooit getroffen, als hij bij zijn jeugdliefde VV Margriet, niet de juiste jeugdtrainer had getroffen. Die trainer gaf hem het vertrouwen om zijn talenten te ontwikkelen. “Jeugdtrainers hebben meer invloed op de jeugd, dan sommigen zouden verwachten”, zegt Jeroen. Hij hoopt zijn steentje bij te dragen aan de loopbaan van misschien wel een nieuwe Ruud van Nistelrooy. Hoe tof zou het zijn als die nieuwe prof zijn carrière bij de Vroomshoopse Boys begon?

KNVB

Ook de KNVB waardeert de filosofie en leermethodes van de rvn foundation. De bond kent acht licentiepunten toe aan het certificaat Doelgericht Coachen. Een mooie bijkomstigheid, zo hebben wij een goed gediplomeerde oefenmeester binnen de club.

Bloemendal en Nh1816 Verzekeringen

De opleidingskosten van Jeroen werden gedragen door Nh1816 Verzekeringen, de verzekeraar waar Bloemendal Assurantien veel particuliere verzekeringen onderbrengt.

Sebastiaan Slot is financieel adviseur bij Bloemendal: “Wij zijn als bedrijf betrokken bij het verenigingsleven en diverse maatschappelijke initiatieven in onze regio. Op die manier doen we iets terug voor de samenleving waar onze klanten onderdeel van zijn.”

“Namens Nh1816 konden we een mooie aanvulling doen op onze sponsoring bij Vroomshoopse Boys en konden wij deze studiebeurs van de rvn foundation aanbieden. Een mooie bijdrage aan de talentontwikkeling binnen de vereniging met een duidelijke sociale en pedagogische achtergrond.”

Symbolisch cadeau

Op de foto ontvangt Jeroen uit handen van Sebastiaan Slot de door Ruud van Nistelrooy persoonlijk gesigneerde oranje bal. Niet de nieuwe wedstrijdbal bij Vroomshoopse Boys, maar het symbolische cadeau van de sponsor aan de vereniging.