Jeugdtrainers geslaagd voor opleiding Voetbalcoach 1 Pupillen.

Woensdag 13 december slaagde een aantal leden van Vroomshoopse Boys voor het diploma Voetbalcoach 1 Pupillen. Vanaf september volgenden zij op de woensdagavonden deze cursus, waarbij de theorie afgewisseld werd met praktijkopdrachten. Uitgangspunt was met name hoe je kinderen met plezier beter leert voetballen.

Onder leiding van een KNVB-docent werd er aandacht besteed aan het geven van trainingen en het coachen van de wedstrijden. Ook de leeftijdsspecifieke kenmerken van Jeugd O- 8 tot en met Jeugd O-12, maakten onderdeel uit van de cursus. Natuurlijk kwamen ook de wedstrijdvormen 6 tegen 6 en 8 tegen 8 aan de orde.

De cursisten werden die avond in het zonnetje gezet door jeugdvoorzitter Dirk-Jan van Ziel. Hij bedankte alle deelnemers voor hun inzet en overhandigde tevens een kleine attentie namens de club. Feit is dat Vroomshoopse Boys weer een stap heeft gemaakt in de professionalisering van de jeugdtrainers.