Vandaag ging de vroege reis al om 07.30uur richting SVZW in Wierden waar we om 08.15 de competitiewedstrijd spelen tegen SVZW JO11-1. Trainer Tim en assistent Thomas waren in goede moed en gingen van 3 punten uit vandaag. Het begin van de wedstrijd was voor ons. Het was eenrichtings verkeer naar de doelman van SVZW maar deze wist zijn doel schoon te houden en enkele keren hadden we het vizier niet op scherp staan. In een van de spaarzame tegenaanvallen kon Tristan de bal niet klem pakken en was de spits van SVZW er als de kippen bij om de 1 – 0 binnen te werken. Het zou toch niet weer zo’n wedstrijd worden? Gelukkig bleven onze jongens knokken en bleven de kansen komen. Het was Tigo die na een afstandsschot gelijk maakte waardoor we met een 1-1 gelijkspel de eerste rust ingingen. Het tweede kwartier begonnen we goed. Evan werd vrijgespeeld en hij schoot de 1 -2 voorsprong onberispelijk binnen. Dat we SVZW niet moesten onderschatten bleek enkele minuten later weer want nadat de spits van SVZW vrijgespeeld werd lobte deze hem vakkundig over Tristan heen waardoor het weer gelijk was 2 – 2. Toch bleven we de betere partij en het was Tigo die na een run vanaf het middenveld de bal in de hoek schoot waardoor we weer op voorsprong kwamen. 2 – 3. Ondertussen moesten we blijven opletten voor counters maar Tristan, Emmy, Sam en Jasper hadden het steeds beter onder controle achterin zodat er eigenlijk nog maar weinig problemen waren. Met een 2 – 3 voorsprong gingen we de tweede rust in. Het derde kwartier kwamen we op een 2 – 4 voorsprong na een ouderwetse scrimmage voor de goal waar Evan de bal wist in te tikken. SVZW kwam echter weer terug want na een steekbal op maat was het weer de spits die zijn ploeg in leven hield. 3 – 4. De marge van twee werd echter hersteld door een schot van Tigo en de keeper van SVZW die de bal niet klem kreeg en deze zelf achter de lijn grabbelde. Ondanks herhadelijk protest van de keeper was deze bal toch echt achter de lijn geweest en mede dankzij een eerlijke SVZW vader en oud buurman, alias nachtburgemeester van Wierden werd de goal geteld waardoor we op een 3 – 5 voorsprong kwamen. Hiermee eindigde ook het derde kwartier. Het vierde kwartier kwam wat meer in evenwicht. Tristan moest enkele keren handelend optreden bij SVZW aanvallen maar het was Evan die met een prima actie en goal de eindstand op 3 – 6 zette waarna de prima leidende scheidsrechter floot voor het eind. Een verdiende overwinning met mooie goals en goede aanvallen. Volgende week de thuiswedstrijd tegen lijstaanvoerder PH uit Almelo die tot nu toe grote uitslagen neerzet in deze competitie. Er wacht dus weer een schone taak voor Tim om de jongens daarvoor scherp te krijgen.