JO11-1 (E1) vergeet zichzelf te belonen tegen Avanti Wilskracht!

Vandaag was het dan eindelijk zover. Na een lange voorbereiding en wat wisselingen in de competie konden we eindelijk de eerste competitiewedstrijd in de hoofdklasse spelen. Avanti Wilskracht uit Enschede was op bezoek en de verwachting was dat we een lastige morgen zouden krijgen. Trainer Tim was jarig dus hopelijk hadden de jongens een mooi cadeau in de vorm van 3 punten voor hem in petto. Om 08.30uur floot scheidsrechter Rutger Schrijver voor de start van de wedstrijd. Het begin van de wedstrijd ging redelijk gelijk op. Wij voetbalden iets meer op de helft van Avanti maar tot echte kansen kwam dit nog niet. Avanti was gevaarlijk in de omschakeling waarbij vooral de behendige linksbuiten enkele keren doorkwam. Met de instelling leek het vandaag wel goed te zitten want de duels werden vol overgave aangegaan. Nadat we steeds meer druk gaven op het Avanti doel was het Tim Visser die ons met een mooi schot op voorsprong zette. 1 – 0. Daarna gingen de jongens goed door want er volgden meer kansen. 1 van de grootste was voor Max die alleen op de Avanti doelman afkon. De doelman stopte zijn schot echter knap. Na nog een aantal kansen en dito reddingen gingen we de eerste rust in met een kleine voorsprong van 1 – 0 die eigenlijk groter had moeten zijn. Het tweede kwartier was  rommeliger qua voetbal. Er waren veel duels en geen van de ploegen kon de bal echt in de ploeg houden. Het was Avanti die toch scoorde. Een strakke voorzet werd behendig over keeper D’angelo getikt waardoor Avanti op gelijke hoogte kwam. Met een 1 – 1 gelijkspel gingen we de 2e rust in. Het derde kwartier was weer duidelijk voor ons. Er werden goede aanvallen op de mat gelegd en Avanti kon eigenlijk alleen nog maar tegenhouden. De keeper van Avanti lag echter keer op keer in de weg waardoor de bal er maar niet inging. Het was gelukkig de goed spelende Thijmen die de voorsprong onhoudbaar inschoot, 2 – 1. Direct daarna moest keeper D’anglo nog even handelend optreden bij een van de spaarzame uitvallen van Avanti maar er leek geen vuiltje aan de lucht. Het enige wat de jongens zichzelf konden kwalijk nemen in de derde rust was dat de voorsprong niet groter was. In het laatste kwartier gingen de jongens verder met waar ze in het vorige waren gebleven. Namelijk aanvallen! Het was echter een wonder dat de bal er telkens niet in ging. Max schoot op de onderkant lat en iets later deed Tim hetzelfde. Avanti bleef zo in de wedstrijd en na een corner ging het fout. Avanti maakte in de drukte voor het doel de gelijkmaker en toen leek er iets te knakken in het elftal. Avanti profiteerde hiervan en scoorde na een uitval nog een keer en enkele minuten later was het weer raak. In een wedstrijd waar we beter waren stonden we binnen enkele minuten met 2 – 4 achter. Scheidsrechter Schrijver floot voor het einde zodat er een 2 – 4 nederlaag op het bord stond. Dat voetbal niet altijd rechtvaardig is was vandaag wel duidelijk. De jongens hebben er echter alles aan gedaan en goed gevoetbald dus dat was positief vandaag.