JO11-1 gaat verder!

Op zaterdag 24 maart speelt JO11-1 haar 3e competitiewedstrijd in de voorjaarscompetitie. Tegenstander deze zaterdag is SJO JCO JO11-1. In de najaarsreeks werd hier, op hetzelfde veld, verloren met 3-1. We hadden dus iets recht te zetten! Met D’angelo terug onder de lat, Danell en Arjan achterin, Thayrell, Sven en Jurre op het middenveld en Max in de spits begonnen we aan de wedstrijd. Wouter startte aan de kant. Net zoals in de heenwedstrijd bleken we goed aan elkaar gewaagd te zijn. Het was lastig om op te bouwen, omdat we meteen vast werden gezet. Een foutje van de keeper, die de bal te kort naar zijn verdediger speelde, was voldoende voor Thayrell om een goede assist op Max te geven. Laatstgenoemde kon de bal simpel in het doel tikken. Verdedigend zaten we er kort op, we gaven ontzettend weinig weg. Wouter kwam er halverwege in voor Jurre. Jurre kon er echter al snel weer in, na een botsing tussen Max en de keeper van SJO JCO en Max er even uit ging. Vlak voor rust kwamen we op een 0-2 voorsprong. Een lange bal van D’angelo werd goed aangenomen door Thayrell, en hij gaf een mooie steekbal op Sven die de bal over de keeper heen ‘wipte’, een hele mooi goal! Een mooie opsteker vlak voor rust, echter wist de tegenstander nog net een doelpunt te maken, door een bal van ongeveer 15 meter erg mooi binnen te schieten. We stonden hier iets te ver van onze man af! Na rust was er hetzelfde spannend wedstrijdbeeld. We probeerden op te bouwen, maar dit was erg lastig. Wel bleven we erg rustig achterin en speelden daar waar het kan de bal over de grond. We dachten op 1-3 te komen, maar de scheidsrechter zag een overtreding van Thayrell op de keeper, waar wij juist dachten dat er niet zoveel aan de hand was. Even later was het wel raak, na een voorzet van Sven, kopte Thayrell de 1-3 binnen, meer dan verdiend! Hoewel het al tijd was, wist SJO JCO JO11-1 in de blessuretijd nog de 2-3 te maken, na een goede steekbal achter onze laatste linie, maar dit was te laat. De scheidsrechter floot af, en een meer dan verdiende overwinning voor ons was een feit. De moeders en trainer langs de lijn hebben genoten van de inzet van de jongens! Goed gedaan jongens!