JO11-1 komt net tekort tegen de Tubanters in Enschede

Deze zaterdag mochten we de reis maken naar Enschede voor de uitwedstrijd tegen de Tubanters. Trainer Tim was vandaag verhinderd Dus namen leider Thomas en Rene de coaching op zich. De wedstrijd begon direct met veel druk op onze goal. Dat het vandaag niet makkelijk ging worden was wel duidelijk. Vooral de behendige spits van de Tubanters bleek lastig te verdedigen. Toch hadden D’angelo, Mees, Tigo, Thomas en later Sam het goed voor elkaar achterin zodat er nog geen goals vielen. Na de eerste Enschedese storm begonnen wij ons ook meer te melden bij het Tubanters doel. Middenvelder Thijs wist Max met een mooie pass vrij te spelen voor de keeper van de Tubanters maar deze redde helaas op zijn schot. Het waren echter de Tubanters die op voorsprong kwamen. Via een onhoudbare vrije trap die via de lat binnen ging kwamen we op een 1 – 0 achterstand. Dit was direct ook de eerste ruststand. In het tweede kwartier gingen onze jongens direct op zoek naar de gelijkmaker. Max schoot via de vingertoppen van de keeper van de Tubanters eerst op de lat maar een aanval later was het wel raak. Via een eigen verdediger viel de bal na een voorzet van Max binnen dus kwamen we op een 1 – 1 gelijke stand. De rest van het tweede kwartier was gelijkwaardig. Er waren veel duels en er werd hard gewerkt. In het derde kwartier kwamen we wederom op achterstand. Tubanters nam weer de leiding via hun spits. 2 – 1. Daarna schoot Max nog op de paal. Even later wist Thijmen na een voorzet van Max de gelijkmaker binnen te schieten dus kwamen we weer op gelijke hoogte. 2 – 2. Buitenspelers Sem en Tim bleven de ballen voor de goal gooien en daardoor bleef het gevaarlijk. Het was Max die de 2 – 3 voorsprong maakte dus het leek een hele mooie morgen te worden. We gingen het laatste kwartier dus in met een 2 – 3 voorsprong. We bleven aanvallen maar helaas viel de gelijkmaker uit een onverwacht zondagsschot. 3 – 3. Toen de Tubanters via hun spits op een 4 – 3 voorspong kwamen leek het gespeeld. Toch gaven de jongens niet op en dat was bewonderingswaardig. Er werd nog steeds voor elke meter geknokt. Het zat echter niet mee en de bal wou maar niet goed vallen. Toen de Tubanters na een uitval de 5 – 3 maakten was het dan ook gebeurd. Dit was tevens de eindstand. Na het nipte verlies van vorige week trokken we nu weer op dezelfde manier aan het kortste eind. Erg jammer natuurlijk maar een compliment voor het team dat weer keihard gewerkt heeft en voetballend steeds beter op elkaar ingespeeld lijkt.