Vandaag gingen we naar Nijverdal om in herfstachtige omstandigheden de uitwedstrijd tegen DES JO11-1 te spelen. DES had al 2 keer gewonnen in deze prille competitie dus het zou waarschijlijk geen makkelijke ochtend worden. In het eerste kwartier van de wedstrijd was het duidelijk dat het een spannend duel zou gaan worden. Het ging gelijk op en er waren stevige duels te zien op het hele veld. Toch scoorde DES uit een counter. Nadat keeper D’angelo ons al eerder had gered was het nu wel raak. 1 – 0. Daarna mikte Max nog een vrije trap net naast het doel maar dat was het ook wel. Het tweede kwartier werd de druk hoger van ons. Er waren veel kansen maar het lukte maar niet om de bal tussen de palen of voorbij de keeper van DES te schieten. Ondertussen bleef DES gevaarlijk met snelle uitvallen die vaak werden ingeleid door hun aanvoerder op het middenveld. Nadat Tijn alleen op de keeper aan ging en het hem ook niet lukte te scoren wist DES de 2 – 0 te scoren uit een corner. Max kreeg daarna nog een vrije kopkans maar ook deze vloog naast het doel. het derde kwartier was weer gelijkwaardig. DES bleek een stugge ploeg en onze aanvallers en middenvelders hadden moeite om zich vrij te spelen. Gelukkig werd er bij ons ook sterk verdedigd zodat er eigenlijk voor beide ploegen geen kansen te noteren waren. Het laatste kwartier leek weer wat meer van ons. He was echter DES die de 3 – 0 scoorde. Toen leek het ook wel gebeurd. Toch gaven de jongens niet op. Nadat Tigo met een hard afstandschot de onderkant lat raakte en deze via de lijn en weer onderkant lat het veld in stuiterde was Max er als de kippen bij om de 1 – 3 te maken. Daarna scoorde Max na een corner nog de 3 – 2 en leek er een stunt in de maak. De scheidsrechter van DES vond het echter al snel genoeg en floot voor het eind van de wedstrijd waardoor er helaas met 3 – 2 werd verloren. Volgende week volgt de kraker tegen voetbalbuur Den Ham waar we natuurlijk voor een overwinning gaan!