JO11-1 vervolgt competitie

De 3e fase verloopt zeer rommelig voor de JO11-1. Er wordt doordeweeks fanatiek getraind, maar het is altijd maar afwachten of er zaterdags gespeeld kan worden. In de 3e fase hebben we tot nu toe 3 wedstrijden gespeeld. De eerste ging na een spannende wedstrijd verloren met 4-2 van de Zweef JO11-1. Vlak voor de voorjaarsvakantie werd onder natte omstandigheden gewonnen van SJO JCO Ommen met 9-4.

Op zaterdag 5 maart stond de 3e wedstrijd dan eindelijk op het programma. Ditmaal uit naar Hellendoorn. Ook JO11-1 werd de afgelopen periode flink geteisterd door het welbekende virus, maar vandaag stond er een complete en fitte groep op het veld. Dat betekent inclusief Luuk Westerik, die in de winterstop de overstap van JO11-2 naar JO11-1 heeft gemaakt. Op een nat en glad veld, maar met een heerlijk opkomend zonnetje werd er om 9:00 uur afgetrapt. Hoewel wij het overwicht hadden op Hellendoorn, moesten we zeker waakzaam zijn voor de uitvallen van onze tegenstander. We kregen wat kleine kansen, maar wisten in het eerste kwart niet te scoren. In het tweede kwart lukte dat wel. Tweemaal zelfs, door Leroy en Jeaden. Twee keer na een vlot lopende aanval, wisten we een doelpunt te maken! Dit beloofde veel! Maar één moment van onoplettendheid achterin bood Hellendoorn de kans op de aansluitingstreffer, 1-2 tussenstand.

In het derde en vierde gedeelte hadden we weer de overhand, maar lag het gevaar wel op de loer. We kregen kansen voor de 1-3, kregen geen penalty waar we dat wel hoorden te krijgen en een aantal keer was de laatste pass te onzorgvuldig. Aan de andere hand kwamen we een aantal keer goed weg. Uit de kluts kon Lano de bal nog een keer naast kijken en later had hij nog een goede redding in huis. In de laatste minuut behoedde hij ons wederom voor een tegengoal, waardoor we een mooi bevochten zege boekten!