Vandaag dus de moeder der veldslagen tegen Den Ham JO11-1. Na een korte reis waren we al snel bij onze voetbalburen. Onze ploeg draait de laatste weken prima en door goed voetbal zijn de laatste 3 wedstrijden in mooie overwinningen omgezet. Maar goed, een derby roept andere krachten op dus we waren vandaag benieuwd wat we te zien kregen.

Leider Thomas was niet aanwezig dus zijn taak werd overgenomen door vader Marc Olsman. Voor hem was de derby extra pikant omdat Den Ham met Sponsor Jumbo speelde en wij natuurlijk met zijn geliefde COOP. Onze verdediging leek er zeker klaar voor te zijn want waar je veel leggings zag onder de broekjes vanwege de kou speelden Emmy, Sam en Jasper gewoon in blote bien’n.

Het eerste kwartier van de wedstrijd speelde zich vooral af op de Den Ham helft. We hadden wel druk naar voren al was het allemaal ook wat rommelig. Voetballend waren wij wat sterker maar Den Ham schuwde het duel niet waardoor er weinig combinaties te zien waren. We kwamen wel op voorsprong nadat de diepgaande Damian prima afronde 1- 0. Maar verder was er eigenlijk niet zoveel te beleven.

Het tweede kwartier werd er niet beter op en leek de wedstrijd om te slaan in het voordeel van Den Ham. We waren te statisch en deden er niet genoeg aan waardoor Den Ham meerdere kansen kreeg. Dankzij keeper Tristan bleven we in 1e instantie nog op de been maar het duurde niet lang tot de gelijkmaker viel. Uit een corner was het dan ook raak voor de Den Ham waardoor we op een gelijkspel kwamen. 1 -1.

Na een goede speech van trainer Tim leek het in het derde kwartier al wat beter te gaan. We zagen weer combinaties en Den Ham moest in de achteruit. Een mooi en hard afstandschot van de opgestoomde Sam betekende ook de 1 – 2 voorsprong en het was eigenlijk wachten op een grotere voorsprong. Den Ham was niet meer bij machte om veel tegengas te geven.

Het laatste kwartier was helemaal voor ons. De druk op het hammer doel werd groter en groter en dankzij de keeper was er nog geen grotere voorsprong bereikt. Damian schoot eerst via de keeper op de paal en Tigo en Sam raakten met afstandschoten de lat. Het was Damian die uit een corner de 1 – 3 binnenschoot waardoor de marge eindelijk 2 was geworden. Het slotaccoord was voor Tigo die met een hoog en hard afstandschot de hammer keeper versloeg waardoor we op een 4 – 1 voorsprong kwamen. Hierna floot de scheidsrechter ook voor het eindsignaal waardoor we voor de vierde keer op rij 3 punten konden bijschrijven en met een goed gevoel naar de bosrand konden afreizen.