Onder een fijn najaarszonnetje begon deze ochtend de bekerwedstrijd tegen Den Ham op de bosrand. Zoals het hoort bij een derby waren de jonge kerels tot op het bot gemotiveerd om de 3 punten in Vroomshoop te houden. Ondanks de feestweek  in Vroomshoop zag de ploeg van Trainer Tim en assistent Thomas er fris uit tijdens de warming up. De wedstrijd begon nogal rommelig van beide kanten. Er werd veel gedueleerd maar geen van beide ploegen kon de bal lang in de ploeg houden. Het was Den Ham die profiteerde van gerommel in onze verdediging waardoor we op een 0 – 1 achterstand kwamen. Daarna werd het iniatief wat overgenomen door ons en ontstonden er wat kansjes. Damian was weer eens scherp in de rebound na een schot van Tigo en maakte de gelijkmaker waardoor we op een gelijkspel kwamen. De rest van het eerste kwartier was in ons voordeel maar bleef niet al te goed waardoor we met een 1 – 1 stand gingen rusten. Het tweede kwartier ging het beter. Er werd beter gecombineerd en Den Ham werd naar achteren gedwongen. Het was Evan die ons na een goede combinatie met Tigo op 2 – 1 voorsprong schoot. De 3 -1 kwam van de voet van Sem die de bal na goed doorjagen veroverde en in de korte hoek van de verder goed spelende keeper van Den Ham schoot. Den Ham bleef het vooral proberen met counters en bij 1 daarvan moest Tristan zich rekken om de bal uit de hoek te redden. Verder hadden onze verdedigers Jasper, Sam en Emmy de zaakjes weer prima voor elkaar. Aanvallend gingen wij door en na een mooie combinatie tussen Damian, Evan en Sem wist laastgenoemde het net te vinden waardoor we op een 4 – 1 voorsprong kwamen. De derde helft kwam Den Ham wat terug in de wedstrijd. Het werd van onze kant weer wat minder waardoor het spelniveau wat daalde. Damian wederom scherp in de rebound na een schot van Pim waardoor we op een 5 – 1 voorsprong kwamen maar Den Ham scoorde via een hard schot ook fraai. 5 – 2.  Na een mooie verdedigende actie van Sam die daarna een assist leverde aan Tigo die van afstand binnenschoot kwamen we weer op een 6 – 2 voorsprong. Het laatste kwartier speelde zich weer vooral af voor het hammer doel. Sem maakte na een knappe dribbel zijn derde van de middag en Tigo schoot na een mooie aanval laag raak waardoor we op 8 – 2 kwamen. Het slotaccoord was voor Evan die vrij werd gespeeld voor de hammerkeeper en de 9 – 2 in de hoek schoot. Een prima overwinning waarbij Tim en Thomas goede dingen gezien hebben. Vanaf volgende week begint de competitie waar we met vertrouwen aan kunnen beginnen!