Op deze mooie zonnige zaterdagmorgen ging de reis naar Dalfsen om te voetballen tegen SJO JO13-1. SJO Dalfsen staat op de tweede plek in onze competitie en tijdens het thuisduel op de bosrand was wel duidelijk waarom. We waren behoorlijk kansloos en werden op een grote nederlaag getrakteerd.

Vandaag hadden Jos en Andjin voor een 4-3-3 opstelling gekozen. In de stralende zon floot de scheidsrechter om 10.15 uur voor de aftrap. Vanaf het begin van de wedstrijd nam Dalfsen het iniatief met aanvallend voetbal. Er werd goed gecombineerd en wij hadden moeite om ons onder de druk uit te voetballen. Toch zat het vanaf minuut 1 in het gehele team goed met de mentaliteit. De duels werden hard maar fair aangegaan en onze verdediging stond goed. Dalfsen kreeg wat kleine mogelijkheden maar Tristan hoefde nog niet echt in actie te komen. Toen de eerste storm iets ging liggen kwamen wij ook wat meer aan aanvallen toe. De wedstrijd kwam in evenwicht en nu waren er aan beide kanten mogelijkheden te noteren. Tot de rust werd er echter niet gescoord dus gingen we met een 0 – 0 rusten.

De tweede helft begon met wat meer aanvalsdrift van ons. Er kwamen meer mogelijkheden en vooral linker aanvaller Vinz bleek een plaag voor de Dalfense verdediging. De eerste goal van ons kwam dan ook van zijn voet. Uit een mooie steekpass van de op het middenveld sterk spelende Sem kwam Vinz op snelheid los van zijn verdediger en wist hij de bal handig over de keeper te tillen waardoor we op een 0 – 1 voorsprong kwamen. Dalfsen reageerde wat geïrriteerd op onze voorsprong en links en rechts op het veld ontstonden wat opstootjes waardoor de scheidsrechter zijn handen vol had aan deze wedstrijd. Dalfsen probeerde het wel maar onze verdediging stond goed en als er al een bal doorkwam was Tristan op zijn plek om het doel goed te verdedigen. We leken vastberaden om deze wedstrijd nu eens met een voorsprong over de streep te trekken. Circa 15 minuten later speelde Pim met een snel en slim genomen vrije trap Tigo vrij die richting keeper kon gaan. Met een mooie lob verschalkte Tigo de uitgekomen keeper waardoor we op een 0 – 2 voorsprong kwamen. Ondanks enkele kansen heen en weer werd dit ook de eindstand waardoor we met een verdiende overwinning en een goed gevoel richting Vroomshoop konden gaan.