Vandaag een midweekse oefenwedstrijd tegen DETO Vriezenveen JO13-1. Trainer Jos kon het niet redden dus assistent Andjin ging over de coaching en opstelling vandaag. Omdat Tijn vanwege een blessure niet aanwezig kon zijn was Evan Kroek van JO11-1 er bij om hem te vervangen. Marc Olsman was gelukkig bereid de vlag te hanteren zodat de wedstrijd in “Vjenne” kon beginnen. Max kon vandaag weer een aantal minuten maken na zijn blessure.

Het begin van de wedstrijd was nogal rommelig. DETO voetbalde wel wat meer op onze helft maar omdat beide teams de bal niet lang in de ploeg wisten te houden waren er weinig goede combinaties te zien. Dit kwam ook wel omdat er van beide kanten geen meter ruimte werd gegeven en scherp gedueleerd werd. De eerste kans was voor DETO maar het was Jasper die de bal van de lijn wist te halen. Daarna kregen wij een kans want na een goede bal van Sem kon Kapital uithalen maar hij schoot helaas naast. DETO probeerde het daarna weer maar Tristan kon redelijk simpel overeind blijven. Via een lange bal van achteruit kon Kapital daarna alleen op de keeper van DETO af maar deze kwam goed uit waardoor hij niet genoeg tijd kreeg om uit te halen. Een aantal minuten later was het raak voor DETO. De linksbuiten van DETO reageerde goed op een bal die tussendoor viel en ging alleen op Tristan af. Via een geplaatst schot was de 1  – 0 een feit. Daarna werden onze opbouw en voetbal zeker beter maar dit leidde helaas niet meer tot grote kansen. 1 – 0 is ook de ruststand.

De tweede helft laat eenzelfde beeld zien als de eerste. DETO voetbald het meest op onze helft en wij moeten het vooral hebben van uitvallen. Na een mooie actie van kapital waarbij hij zijn tegenstander dolt in de zestien legt hij goed terug op Evan. Helaas weet Evan de bal niet helemaal goed te raken waardoor deze naast gaat. We komen nu wat beter in de wedstrijd en na een goede actie van Thijs B. moet de keeper van DETO reddend optreden. Even later wordt het toch 2 – 0. Via een goede aanval komt een aanvaller van DETO vrij in onze zestien en schiet hij de 2 – 0 binnen. Even later mag DETO een vrije trap nemen op verre afstand van Tristan. Deze kan de lastige hoge bal niet helemaal goed klem pakken waarna de aanvallers van DETO er als de kippen bij zijn om de 3 – 0 binnen te werken. Het pleit natuurlijk voor onze jongens dat daarna de koppies niet gaan hangen maar dat er nog vol overgave gedueleerd en gevoetbald wordt. De keeper van DETO moet daarna nog handelend optreden bij een vrije trap van Tigo en Damian kan nog een keer alleen op hem af. Maar ook deze kans gaat verloren omdat de Vriezenveense keeper er weer tussen zit. Helaas weten we dus niet te scoren terwijl dat er zeker in zat. Over de hele wedstrijd was DETO wel beter, al is er zeker niet slecht gevoetbald en over de inzet was vandaag ook zeker niets te klagen. Het lijkt per wedstrijd beter te gaan. Ook de complimenten voor onze superscherpe grens vandaag!