Op deze koude maar zonnige zaterdagmorgen kwam vandaag Excelsior JO13-2 op bezoek. Onze gasten bezetten een derde plek op de ranglijst dus moesten we weer aan de bak vandaag. Bjorn en Emmy waren vanwege corona afwezig en daarom was Timo Moes overgekomen van JO11-1. Hij mocht direct in de basis beginnen op het middenveld.

In het begin van de wedstrijd was duidelijk dat Excelsior een taaie tegenstander was. Er was sprake van een goede organisatie bij onze gasten en wij kregen weinig ruimte om te voetballen. Ook aanvallend was onze tegenstander van vandaag niet te onderschatten. Nadat Excelsior het overwicht had in de wedstrijd viel dan ook de eerste tegentreffer. Een puntgave voorzet werd onberispelijk binnen getikt door een Rijssense aanvaller waardoor Tristan kansloos was. 0 – 1. Wij kwamen aanvallend eigenlijk niet in het plan voor. Het lukte ons niet om los te komen van onze tegenstander en konden bijna geen kansen creëren. Na circa een half uur voetballen was onze eerste mogelijkheid te noteren toen Tigo een bal over het doel schoot. Daar bleef het ook bij waardoor we met een 0 – 1 achterstand gingen rusten.

De tweede helft leek het iets beter te gaan. We konden wat meer druk zetten richting het doel van Excelsior en voetbalden wat meer op de helft van de Rijssenaren. Na wat mogelijkheden uit corners en dergelijke waarbij we niet konden afdrukken viel de goal toch aan de andere kant. Excelsior kwam er snel uit met een goede counter en wist de vrije man te vinden voor Tristan die de 0 – 2 binnen schoot. Daarna bleef het spelbeeld eigenlijk een beetje hetzelfde. Wij probeerden het wel en deden ons best maar Excelsior gaf geen krimp en leek toch met wat meer gedrevenheid de duels in te gaan. In de laatste minuten van de wedstrijd wist Tristan ons met een mooie redding nog te behoeden voor een 0 – 3 achterstand zodat de eindstand vandaag 0 – 2 was in het voordeel van Excelsior.