Na de winterstop en alle maatregelen die het nare coronavirus met zich mee had gebracht mocht er eindelijk weer in competitieverband met publiek worden gevoetbald op de bosrand. AVC Haracles JO13-1 uit Almelo was op bezoek en deze stonden een aantal plekken hoger op de ranglijst. Trainer Jos en assistent Andjin hadden gekozen voor een 4-3-3 opstelling met Tristan op goal en verdedigers Jurre, Jasper, Sam en Emmy op het middenveld speelden Tijn, Tigo en Pim en voorin begonnen Vinz, Bjorn en Sem. Scheidsrechter Dennis Shoenmaker uit Hardenberg floot om 10.10uur op zijn fluit voor het begin van de wedstrijd.

In de eerste minuten werd direct duidelijk dat onze mannen en dame er wel zin aan hadden vandaag. Heracles werd opgejaagd en dat resulteerde direct al tot een paar mogelijkheden. De 1 – 0 viel dan ook behoorlijk snel. Vinz werd weggestuurd door Pim en eerstgenoemde omspeelde handig de keeper en plaatste de 1 – 0 voorsprong binnen. De 2 – 0 viel uit een hoge vrije trap van Pim die over de keeper vloog. Ondertussen werd er sterk verdedigd, goed gevoetbald en kwamen we niet echt in de problemen. Nadat Emmy weer eens goed voor haar tegenstander kwam verstuurde ze een mooie pass op Bjorn die de bal op een technische manier over de keeper lobte. 3 – 0. Ondertussen was het Heracles dat ook wat kansjes kreeg. Uit een corner werd er net over gekopt en vlak voor de rust wist Tristan goed in te grijpen bij wederom een gevaarlijke corner.

In de tweede helft was het al weer snel raak voor ons. Pim soleerde door de Almelose verdediging en wist de 4 0 te maken. Vanaf dat moment leek het alsof de gashendel iets terug werd gedraaid want Heracles was vaker in de buurt van onze goal te vinden. Uit een onoverzichtelijke situatie in onze zestien meter werd dan ook de 1 – 4 binnengeschoten door de tegenstander uit Almelo. De reactie van ons op deze tegentreffer was erg goed. Er werd vanaf dat moment weer vol druk gezet en de duels werden weer gewonnen. Stille kracht Tijn speelde als verdedigende middenvelder zijn beste wedstrijd van het seizoen en de invallers Deon, Bram en Luuc brachten ons nieuwe energie. De 5 – 1 viel na een afstandsschot van Tigo en toen Luuc daarna een rebound na een redding van de Haracles doelman binnenschoot was het wel gebeurd. Toch wist Heracles nog te scoren via de goed voetballende Almelose dame. Ze schoot de bal knap binnen buiten het bereik van Tristan waardoor de stand 6 – 2 werd. Het slotakkoord was voor Bram die een afvallende bal uit een corner over de keeper schoot. 7 – 2 Hierna was het ook afgelopen en floot de prima leidende scheidsrechter Schoenmaker uit Hardenberg op zijn fluit voor het eindsignaal. Goed gevoetbald een mooie uitslag en drie punten erbij hoe kun je de zaterdag nu beter beginnen.