Vanaf de bosrand werd deze zaterdagmorgen de reis ingezet naar Geesteren om daar voor de beker te spelen tegen de plaatselijke Stevo. Stevo had een team vol tweedejaars en dat was goed te zien bij het handen schudden voor de wedstrijd. Onze jongens moesten voornamelijk omhoog kijken tijdens het voorbij gaan. Trainer Jos en assistent Andjin hadden gekozen voor een 4-3-3 opstelling en op Max na was bijna iedereen wedstrijdfit.

In het begin van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat Stevo een goed team heeft. Wij kunnen echter vrij goed meekomen door stevig in duel te gaan. Toch komt Stevo op een 1 – 0 voorsprong door een hoog schot waar Tristan net niet genoeg zijn vingers achter kan krijgen. Voor ons ontstaan er nu ook wat kansjes en vooral Tijn komt af en toe bijna door. Na een corner krijgt Kapital een schotkans maar hij schiet helaas naast. De opbouw via de linkerkant met Mees en Jasper begin steeds beter te lopen en de wedstrijd begint redelijk in evenwicht te raken. Daarna krijgt Max toch weer wat last van zijn blessure dus hij moet zich laten vervangen. Ondertussen komen we steeds meer onder druk te staan. Het lijkt erop dat Stevo in een versnelling hoger gaat voetballen want het wordt lastiger voor ons om het allemaal te belopen. Nadat een hoge bal niet helemaal goed ingeschat wordt is de linksbuiten van Stevo er als de kippen bij om de bal op te pikken en via de binnenkant paal naast Tristan te schieten. 2 – 0. We blijven knokken maar het wordt wel steeds duidelijker dat Stevo een team heeft dat fysiek en voetballend nogal verder is dan ons. Nadat Tristan een bal nog prachtig uit de hoek tikt is hij daarna kansloos op een inzet van links die prima voorbereid is door Stevo. Niet dat moeder Monique dat opmerkt want die zit in constant gevecht met de  vele wespen op het sportpark. Voetbalvader Marnix die tot rust maant, wordt daarop in zn hand gestoken. Met een 3 – 0 achterstand gaan we rusten.

We komen goed uit de kleedkamer want direct na rust zijn er een aantal kansen voor ons te noteren. Een scherpe corner van Pim kan net niet binnengewerkt worden.  Stevo komt echter op een 4 – 0 voorsprong door een verdwaalde voorzet die aankomt bij een aanvaller die de bal over Tristan heen lift. Daarna zijn we wat uit positie want Mees mag een vrije trap nemen op ca. 25mtr van het doel. De keeper hervat het spel snel met een lange bal die doorgekopt wordt en via een voorzet word binnen gelopen. 5 – 0. Het pleit voor onze jongens dat ze daarna de koppies niet laten hangen maar op zoek blijven gaan naar een doelpunt. Na goed voorbereidend werk van Jasper krijgt Tigo een kans maar hij kan de bal helaas niet vol raken waardoor deze naast gaat. Even later mag Tigo aanleggen voor een vrije trap op ca. 20 meter. Hij schiet de bal net onder de lat maar de goede keeper van Stevo weet hem over te tikken. Tijn wordt hierna omver gelopen in het strafschopgebied waardoor we een penalty krijgen. Tijn neemt hem zelf en goed waardoor we op 1 – 5 komen.  Stevo blijft aanvallen en de 6 en 7 – 1 via een knappe vrije trap op randje zestien volgen snel. Nadat Stevo er vlak voor tijd ook nog 8 – 1 van maakt vind de scheidsrechter het goed en fluit hij voor het einde. Ondanks dat we fysiek en voetballend nogal te kort kwamen vandaag zijn de jongens wel door blijven vechten tot het eind.