Nadat we een doordeweekse wedstrijd hadden verloren bij onze buren Den Ham JO13-1. Moesten we zaterdag weer aantreden tegen AVC Heracles Jo13-1. AVC dat twee plekken boven ons stond op een zesde plek had onze vorige onderlinge confrontatie verloren met 3-4. Waarbij we met 3-0 voorkwamen met rust verspeelden we het nog bijna in de tweede helft, maar gelukkig konden we het toch over de streep trekken door het ene doelpunt voorsprong te verdedigen.

We begonnen in de volgende opstelling; Daan op doel, Jordi, Levi, Siem en Chris in de achterhoede, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Malick en Sem voorin en hierdoor begonnen John, Hugo en Thijs aan de kant.

We begonnen redelijk aan de wedstrijd, waarbij we meteen al zagen dat AVC Heracles net zoals uit in een 4-4-2 opstelling stond te spelen. Wij besloten om Siem door te laten stappen en Levi, Jordi en Chris de aanvallers op te laten pakken. AVC speelde net zoals onze vorige tegenstanders veel de lange bal. De bal werd veelal ingeleverd bij de grote jongen op het middenveld en deze probeerde de ballen te verdelen bij de twee aanvallers. Tot noch toe konden wij dit goed verdedigen doordat de jongens achterin een goede pot stonden te spelen. In de 14e minuut kregen we een corner van links, Mats ging achter de bal staan gaf voor en Sem schoot de bal binnen 1-0. Een fijne voorsprong die al een tijdje in de lucht hing. Nu was het zaak om door te drukken en de score uit te breiden. Echter hielpen we AVC weer terug in de wedstrijd en scoorden ze in de 23e minuut de 1-1. Vlak hierna had AVC ook al kans op de 1-2 maar met een prachtige redding hield Daan de 1 op 1 eruit en bleef de stand ongewijzigd. Met deze gelijke stand gingen we ook de rust in.

Het was zaak dat we onderlinge duels gingen winnen en de ballen niet meer achter hun verdediging gingen gooien omdat ze toch met een laatste man speelden die er enkele meter achter stond. Ballen in de voet dus en het tempo omhoog.

Direct na rust scoorden we al de 2-1, een prachtige solo van Malick die nadat hij in de voet werd aangespeeld, drie man omspeelde en scoorde in de verre hoek. We stonden weer op voorsprong en het was wederom zaak om dit vast te houden en uit te bouwen. Achterin werd geconcentreerd verdedigd maar ook op het middenveld werden veel duels gewonnen waarbij vooral Roy er bovenuit stak met een over mijn lijk mentaliteit won hij nagenoeg elk duel en stond ook nog goed mee te voetballen. Hierdoor konden we aan aanvallen denken. In de 47e minuut was het weer raak, Siem die op dit moment op tien speelde kreeg de bal aangespeeld van Thijs en schoot de bal met links in de verre hoek binnen 3-1. Dit was de genadeslag en we hadden de wedstrijd onder controle. In de 54e minuut veroorzaakte we nog een Penal, Malick ging erachter staan maar miste. Malick haalde in de laatste minuut zijn revanche en scoorde uit een snelle ingooi van Sem de 4-1. Dit was dan ook meteen de uitslag en na zes wedstrijden niet gewonnen te hebben in de competitie wonnen we dan uiteindelijk toch weer een wedstrijd. Neuzen de zelfde kant op en nu door om toch nog aansluiting te krijgen in de subtop.

De “Man of the match” ging vandaag tussen Daan en Roy, Daan die geweldig stond te keepen en Roy die geweldig stond te voetballen op het middenveld, een lastige keus maar doordat Daan enkele belangrijke reddingen verrichte en ons zo op de been hield kreeg hij de Man of the Match bal mee naar huis! Klasse Daan.