Na een goede overwinning op de Tubanters en het onnodige verlies tegen Deto van vorige week mochten de mannen van trainer Alexander Fokkert en assistenten Lerby van Dijk en Rene Kok het vandaag opnemen in Enschede tegen Victoria ’28.

Wegens een blessure van Wouter Bakker mocht Tigo Nieboer zich melden vanuit JO11-1. Er werd begonnen in de volgende opstelling. Keeper: Ryan Laarman, Verdedigers: Mees Meijerink, Luuk de Groot, Max Elferink en Tigo Nieboer. Middenveld: Jurre Heersmink, Arjan Klaren en Sven Geerdink en aanvallers: Steyn Heun, Thayrell van de Werfhorst en Tijn Marsman. Op de bank mochten in 1e instantie plaatsnemen: Danell Gerrits en Joran Heine.

Het begin van de wedstrijd speelde zich vooral af op de helft van Victoria. Wij brachten wat meer druk naar voren al moesten we rekening houden met snelle uitvallen van Victoria. De 0 -1 volgde al vrij vlot na een prima schot van Sven die de keeper niet klem kon krijgen en waar Thayrell als de kippen bij was om de rebound binnen te schieten. Er volgden daarna nog wat kansjes voor Steyn en Thayrell maar langszaam draaide de wedstrijd in het voordeel van Victoria.

Het werd rommeliger van onze kant en Victoria ging scherper de duels in. Onder leiding van de spelmaker van Victoria nr. 10 werden we achteruit gedrukt. De gelijkmaker viel na een corner die via een kopbal en speler van ons in het doel achter de kansloze Ryan viel. Gelukkig wisten onze jongens niet van opgeven weten en na een schot van Thayrell was Steyn scherp in de rebound door de 2 -1 voorsprong tegen de touwen te schieten.

Lang konden we echter niet genieten van de voorsprong want via een afstandschot over Ryan kwam Victoria weer langszij. 2 -2. Met deze gelijke stand gingen we rusten. Na de onderbreking kwam Victoria sterk uit de kleedkamer. Na een goede aanval werd Ryan omspeeld en kwam Victoria op voorsprong. 3 – 2.

Daarna kwamen wij wat beter in de wedstrijd. De duels werden meer gewonnen en het voetbal werd beter.  Het was Tijn die ons via een een mooie lob op gelijke stand zette 3 – 3. Daarna wist Ryan ons op de been te houden door een in een 1 tegen 1 duel prima te redden. Victoria werd achteruit gedwongen en na een assist van de goed spelende Jurre was het Tijn die wederom mooi scoorde waardoor we op een 3 – 4 voorsprong kwamen.

Toen Steyn daarna met zijn tweede goal van de wedstrijd de score op 3 – 5 zette dachten we wel dat het gespeeld was. De nr. 10 van Victoria dacht hier echter anders over want vlak na de aftrap nam hij de bal mee en zonder gestoord te worden kon hij uithalen en de bal over Ryan schieten. Hierdoor kwam Victoria terug naar 4 – 5.

Het slotaccoord van de westrijd was echter voor Thayrell want toen hij even wat ruimte kreeg haalde hij knap uit en viel de bal over de keeper in het net. 4 – 6. De prima leidende scheidsrecht floot daarna bij een indirecte vrije trap van Victoria af waardoor de 3 punten binnen waren.

Op het facebookaccount: Enschedese Voetbal Clubs zijn foto’s te vinden van deze wedstrijd!