Vandaag speelden we het laatste bekerduel tegen TVC ’28 in Tubbergen. De selectie was zo goed als compleet en fit en iedereen had er zin aan dus waren alle ingrediënten aanwezig om er een mooie wedstrijd van te maken.

Het begin van de wedstrijd was vooral aftasten. Beide keepers kregen nog weinig te doen en het spel speelde zich vooral af op het middenveld. Rond de 15e minuut kreeg Vinz een eerste schotkans die goed werd gered door de keeper van TVC uit de korte hoek. Hierna moest Tristan ook een keer handelend optreden maar erg gevaarlijk was het allemaal nog niet. Onze verdediging had het allemaal goed onder controle en er werd goed gevoetbald waardoor een voorsprong niet meer lang op zich kon laten wachten. De 0 1 viel dan ook nadat spits Bjorn na een pass van Luuc zijn lichaam goed gebruikt om de bal langs te keeper te schuiven. Even daarna was het Luuc zelf die een mooie steekpass van Pim handig afwerkte waardoor we op 0 – 2 kwamen. Trainer Jos en assistent Andjin zagen het allemaal tevreden aan. Hierna werd er gerust.

De tweede helft ging het allemaal wat moeizamer. We maakten na een goede loopactie en goede goal van opnieuw Bjorn nog wel de 0  -3 maar TVC begon ons terug te dringen. De 1 – 3 viel dan ook kort daarna. Toen de 2 – 3 viel na een misverstand bij ons achterin viel het voetballend steeds meer uit elkaar. Het was vooral duelleren en we liepen uit de posities waardoor we vaak op een kluitje kwamen te voetballen. Van combinatievoetbal was er nog weinig sprake meer en TVC kwam daardoor beter in de wedstrijd. Gelukkig zat het met de mentaliteit wel weer goed waardoor TVC het zeker niet cadeau kreeg. Tristan wist nog een goed te redden na een scherpe corner en op een penaltymoment na die de scheidstrechter wegwuifde bleven we overeind waardoor de eerste overwinning van dit seizoen een feit is. Hoewel er na de eerste helft geen vuiltje aan de lucht was maakten we het onszelf de tweede lastig maar door een goede werklust werden de drie punten toch mee naar Vroomshoop genomen.