Na de voorbereiding- en bekerwedstrijden ging vandaag de competitie van start. Oranje Nassau JO13-1 uit Almelo was te gast op de bosrand. Omdat trainer Jos niet kon kwam Arjan Paters het begeleidings duo Andjin en Rene versterken.

Het begin van de wedstrijd zag er goed uit. ON leek nog niet erg bij de les en werd opgejaagd waardoor er kansen ontstonden voor Sem en Vinz. De Almelose keeper was echter wel direct goed bij de les waardoor er nog geen voorsprong te noteren was. Iets later moest dezelfde keeper weer aan de bak na een afstandsschot van Sam maar deze wist hij ook goed te stoppen. Toch was het ON die op voorsprong kwam na een goal van een van de goed voetballende dames. Na een steekpass vanuit het middenveld was Tristan kansloos op de inzet waardoor ON op een 0 1 voorsprong kwam. Hierna kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht. Via een goede pass van Pim op Bjorn kwamen we na. circa 25 minuten voerballen echter bijna op gelijke hoogte. De keeper van ON wist te redden op de inzet van Bjorn en in de rebound schoot Deon op de paal waardoor we met een 0 1 achterstand gingen rusten.

De tweede helft bleef het spel heen en weer golven. Er waren nu kansen voor beide ploegen. Tristan moest enkele keren handelend optreden en deed dat goed. Aan de andere kant was het Bjorn die knap de gelijkmaker maakte. Na een voorzet van Deon volgde een goede controle op de borst en mooie volley waardoor we op 1 – 1 kwamen. Daarna was het echter ON die weer op voorsprong kwam. De Almelose spits was even aan onze aandacht ontsnapt waardoor deze vrij voor Tristan opdook en hem onhoudbaar verschalkte. 1 – 2. Echt grote kansen ontstonden er daarna niet meer tot de laatste minuut waar Bjorn de bal van de Almelose keeper wist te ontfutselen. Hij legde deze netjes breed op Bram die hem in de verre hoek schoot. Deze had echter niet op de laatste man van ON gerekend die duikend de bal uit de goal kopte waardoor de gelijkmaker helaas niet op het bord kwam en de wedstrijd ten einde kwam met een 1 – 2 verlies.