JO13-1 verslaat Den Ham JO13-1 in spannend bekerduel

Dat volle bak trainen en een wedstrijd spelen na zo’n lange tijd stilstaan zelfs bij deze jonge mannen en dame wat klachten kan veroorzaken bleek maar weer eens. De nodige pijntjes werden vooraf aangegeven aan trainer Jos en Assistent Andjin, dus er waren wat twijfelgevallen vandaag. Jos was na zijn vakantie aanwezig voor het eerste duel met zijn elftal. Dat het direct een bekerwedstrijd was en ook nog tegen voetbalbuur Den Ham maakte het natuulijk een leuke vuurdoop. Door de week was er hard gewerkt aan de nodige conditie door het team. Grensrechter en 1e elftal keeper Rene Kok had keeper Tristan onder handen genomen en dat had zeker zijn uitwerking niet gemist bleek achteraf.

Om 10.15uur floot de scheidsrechter uit Vriezenveen op zijn fluit voor het begin van de wedstrijd. Op ons mooie hoofdveld was het Den Ham die een fysiek sterker elftal had, en direct de beuk erin gooide. Wij moesten vooral achteruit en het leek alsof de meeste jongens nog het gevoel hadden op een half veld te voetballen, zoals vorig seizoen. Het duurde dan ook niet lang voordat Den Ham in scoringspositie kwam. De spits van Den Ham (nr.9) ontsnapte aan ons centrale duo en kwam alleen voor keeper Tristan. Door het snelle uitkomen van Tristan moest hij echter snel handelen waardoor er over geschoten werd. Enkele minuten later onderscheide Tristan zich weer door een gevaarlijk laag schot in de hoek mooi te redden. De druk bleef echter en wij kwamen er niet goed uit. Den Ham was sterker en bleef een overwicht houden. Gelukkig was Tristan in bloedvorm want ondanks dat er meerdere Hammer aanvallers alleen op hem af kwamen, hield hij ons met mooie reddingen en sterk uitkomen op de been. Nadat we het eerste kwartier nogal moeizaam door waren gekomen, volgde de eerste kans voor onze spits Tijn. Helaas wist hij het doel niet te vinden en schoot hij voorlangs. We kwamen iets beter in de wedstrijd en na een volgende poging van Tijn wist de keeper van Den Ham goed te redden. Het ging nu iets meer heen en weer maar Den Ham kreeg weer kansen maar het was telkens vooral keeper Tristan die hen in de weg stond. Na circa 29 minuten voetballen was het Sem die met een leep balletjes Tijn vrijspeelde voor de Hammer goal. Hij werkte mooi af, waardoor we op een 1 – 0 voorsprong kwamen. Hierna schoot Den Ham nog hard en hoog op de paal maar deze stand bleef staan tot de prima scheidsrechter floot voor de rust.

In de tweede helft leek het al een stuk beter te gaan. De wedstrijd kwam redelijk in evenwicht en wij kwamen meer en meer op de hammer helft. Tristan wist de gelijkmaker van Den Ham te voorkomen door weer eens sterk uit te komen. Na een tiental minuten mocht aanvoerder Mees een vrije trap nemen achterin. Hij verzond een mooie pass richting spits Tijn die zich handig ontdeed van zijn direct tegenstander, en de keeper verraste met een snel schot in de korte hoek. Hierdoor kwamen we op een 2 – 0 voorsprong. Vanaf toen ging het helemaal beter lopen en werden er mooie aanvallen opgezet van achteruit. Ook werden de duels nu steeds vaker gewonnen en onze verdediging had de zaakjes veel beter voor elkaar. Middels een van achteruit knappe opgezette aanval zette Tijn vanaf links Kapital vrij voor het hammer doel. Helaas wist hij de 3 – 0 nog niet te maken. Even later verzond Tijn een mooie pass naar Damian die een vrije doortocht had naar het hammer doel. Hij werkte beheerst af waardoor we op een 3 – 0 voorsprong kwamen. Hierna floot de scheidsrechter al snel voor het einde van de wedstrijd. Na een moeizame eerste helft waar we onze voorsprong echt aan keeper Tristan te danken hadden, volgde een goede tweede helft met perspectief voor de komende bekerwedstrijden.