Vandaag mochten we aantreden tegen de inmiddels (door ons verlies van vorige week) koploper van de competitie. Hellendoorn dat een punt meer had behaald dan ons stond op een eerste plek. Ze hadden alleen gelijk gespeeld tegen Hulzense Boys JO13-1. En stonden hierdoor nog ongeslagen aan kop met slechts 2 verliespunten. Wij stonden hier vlak onder met 3 verliespunten door ons verlies van vorige week bij JCO JO13-1. Een prachtig affiche dus voorafgaand aan de wedstrijd waarbij de (net als vorige week) topteams uit de competitie elkaar treffen.

We trapten om 09:30 af in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Jordi, 11. Stef en 12. Sem en 14. Julian begonnen aan de kant.

We begonnen aan de wedstrijd en zagen dat Hellendoorn speelde in een 1-4-3-3 opstelling. We stonden goed maar konden dit ook van Hellendoorn zeggen, waarbij hun centrale verdediger met nummer 3 toch wel erg bepalend was. Hij zorgde er voor dat onze aanvallers er lastig door kwamen. Hellendoorn probeerde ons vast te zetten in de opbouw maar hier voetbalden we alleraardigst onderuit waarbij we veel opbouwden via Arjen, Chris en Stef. Dit werkte en hieruit konden we een aanval op gaan zetten. We probeerden veel via Hugo te spelen waarna hij de bal weer moest verleggen op de middenvelders onder hem of op de buitenspelers om hem heen. Zo kregen we ook de eerste echte kans van de wedstrijd, Hugo werd in de punt ingespeeld was sterk aan de bal en speelde Stef vrij die oog in oog kwam met de keeper. Stef deed alles goed plaatste de bal met de binnenkant van zijn voet in de verre hoek om de keeper heen, echter rolde de bal net langs de verkeerde kant van de paal en stonden we hierdoor niet op een verdiende 1-0 voorsprong. Want we waren op dit moment beter dan Hellendoorn hadden de overhand en gaven achterin niks weg. Waarbij Duncan zijn onderlinge duels met de spits telkens wist te winnen en we hierdoor gelijk weer aan aanvallen konden denken. Chris geen probleem had met de toch wel gevreesde rechtsbuiten en de lange linksbuiten in de broekzak zat van Levi. En tenslotte hadden we altijd nog een extra slot op de deur met Arjen die veel werk verzette met het overige verdedigende werk. Het enige wat we nodig hadden waren kansen maar we kwamen erg lastig door de uitstekende verdediging van Hellendoorn. Waarbij hun nummer 3 de meeste gaten dichtliep. We maar ook Hellendoorn kregen verder niet echt kansen en gingen met een 0-0 stand rusten.

In de rust hadden we complimenten voor de jongens in deze toch moeilijke wedstrijd probeerden we dominant te zijn wonnen we veel duels en stonden we verdedigend erg goed. We moesten proberen door te drukken en de bal nog sneller te verleggen van kant om zo de verdediging van Hellendoorn open te spelen. Achterin de concentratie houden en zorgen dat we de 0 hielden.

En ja hoor ons spel werd beloond gelijk na rust in de 31e minuut kwam er een afgeslagen bal voor de voeten van Jordi, Jordi dacht niet na en haalde vol uit, de keeper hield de bal tegen, liet hem los en pakte hem vervolgens weer achter de doellijn zoals de scheids beoordeelde. De grensrechter van Hellendoorn had het niet waargenomen en kon dus niet aangeven of het wel of geen doelpunt was en hierdoor stonden we op een 1-0 voorsprong, waar we zo naar hunkerden. Nu was het zaak om te proberen deze score uit te breiden maar belangrijker nog het achterin dicht te houden. Hellendoorn zag dit moment als een wake-up call en drukte naar voren. Hellendoorn kwam er twee keer door maar deze werd één keer dicht gelopen door Arjen die met een prachtige sliding de bal voor de voeten weghaalden. En Julian die zichzelf herstelde met een prachte sliding en hiermee de bal afpakte. De wilskracht om te winnen was vandaag enorm. We kwamen niet meer door de verdediging van Hellendoorn en het was op dit moment 10 minuten voor tijd overleven en zorgen dat we de 0 hielden. Dit hielden we erg lang vol maar in de laatste minuut gaven we een corner weg. De bal kwam voor werd ingeschoten en gered door Daan, echter in de rebound werd de bal alsnog binnengeschoten. En werd het in de 60e minuut 1-1. Hellendoorn was euforisch alsof ze kampioen waren geworden (begrijpelijk).

Terugkijkend op de wedstrijd hebben we gevochten als leeuwen en moet ik de gehele selectie een compliment maken. Dat we nog een doelpunt tegen kregen in de slotseconden was natuurlijk extra zuur en pijnlijk waardoor de stemming in de kleedkamer ver onder nul was gezakt. Maar ook dit hoort bij voetbal en hopelijk komen we hier weer sterker uit. Volgende week spelen we uit bij Lemelerveld om 11:00 en gaan we weer voor de volle drie punten. Mochten we deze behalen dan kijken we met hoop richting de uitslag van de wedstrijd; Hellendoorn JO13-1 – SJO JCO JO13-1 waarbij JCO gelijk moet spelen of winnen om ons zodoende weer kans te geven op de titel! Afwachten dus…..

Man of the Match; Alle jongens hebben gestreden voor de volle drie punten. Maar Duncan stak er vandaag bovenuit als man of the match. Voetbalt het hele jaar al erg goed maar had vandaag de spits met de spreekwoordelijke twee vingers in de neus onder controle en had hierna ook vaak nog weer de goede voetballende oplossing. Goed bezig hou dit vast!