Na afgelopen week ruim bij PH Almelo te hebben gewonnen moesten we vandaag aantreden tegen middenmoter Victoria’28. Victoria’28 eindigde vorig seizoen op een vierde plaats in de competitie. Achter mede competitietegenstanders Avanti, De Esch en Rigtersbleek.

Op wederom een prachtige zonnige ochtend deed Bart-Jan in het kader van zijn opleiding de voorbereiding, wedstrijdbespreking en coaching van de wedstrijd. We begonnen in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi (c), 7. Nelson, 8. Levi, 9. Hugo, 10. Rick, 11. Sem, 12. Stef, 14. Niek.

We zagen in de warming up al dat Victoria’28 een erg fysieke ploeg had met enkele spelers en een speelster die de begeleiding recht in de ogen aan konden kijken. De jongens waren er niet van onder de indruk en na drie minuten spelen vonden we dan ook al voor het eerst het net. Rick schoot de 1-0 op mooie wijze binnen. Na 5 minuten kwam het doel van Bart-jan en het team in de wedstrijd naar boven waarbij Chris een assist gaf op Nelson en Nelson goed binnenschoot 2-0. Het leek deze ochtend wederom een fijne ochtend te worden met redelijk goed voetbal en een hoge effectiviteit want na 10 minuten kwamen we op een 3-0 voorsprong waarbij Rick zijn tweede van de ochtend maakte. Ook al stonden we 3-0 voor we hadden nog niet het gevoel dat we de wedstrijd volledig onder controle hadden. Victoria durfde erg aanvallend te spelen en benutte dit ook in de 12e minuut door er 3-1 van te maken. We hadden vandaag meer moeite in de opbouw dan normaal en dit was niet omdat Victoria nu zo geweldig druk aan zetten was want ze hielden gewoon vier man achter en stapten niet door, maar wij konden de oplossing niet vinden die we normaal wel vinden. Gelukkig zoals ik al zei waren we vandaag uiterst effectief en scoorde Sem in de 20e minuut op knap aangeven van Hugo de 4-1.

Hiermee gingen we ook de rust in. In de rust werd het doel van de wedstrijd wederom aangehaald en hoe we dit nog beter konden uitvoeren.

Vlak na rust leek Victoria zichzelf terug in de wedstrijd te helpen door in de 33e minuut al de 4-2 binnen te schieten. Gelukkig hadden we de individuele klasse van Niek achter de hand die in de 38e minuut via een vrije trap de 5-2 goed binnenschoot en in de 46e minuut een prachtige crosspass gaf op Nelson waarna Nelson de 6-2 kon binnenschieten. Waardoor we alsnog comfortabel op voorsprong stonden en hoewel de score anders doet blijken ging dit niet zo makkelijk als voorgaande weken. Vlak na het doelpunt van Nelson kregen we wederom een doelpunt tegen in de 47e minuut 6-3. De laatste tien minuten hadden we de wedstrijd wel onder controle Victoria kwam er niet meer uit en wij voetbalden veel op hun helft. Uit een corner viel de laatste bal nog binnen Julian ging net onder de bal door maar erachter kwam Levi goed van de grond en kopte de bal in de 56e minuut binnen en maakte einduitslag van 7-3 bekend.

Een goede overwinning met vier doelpunten verschil dus waar praten we eigenlijk over. We zijn weer een plekje gestegen en zaterdag spelen we uit om 11:15 bij Luctor et Emergo JO13-1.

Man of the Match; Was vandaag Nelson. Laatste weken alweer erg goed bezig en bekroonde zijn wedstrijd met twee doelpunten en goede acties. Klasse hou dit vast!