Nadat we eerder dit seizoen al een bekerwedstrijd hadden gespeeld tegen TVC ’28  en deze winnend hadden afgesloten zat er dus vandaag ook een goed resultaat in. Omdat trainer Jos afwezig was namen leiders Andjin en Rene de honneurs waar.

Het begin van de wedstrijd zag er nog goed uit. We zaten goed in de wedstrijd en kwamen al wat in kansrijke positie. TVC ’28 was vooral gevaarlijk via de vlugge rechtsbuiten die vanuit het middenveld werd gelanceerd en dan de voorzet gaf. Toch kwamen wij op voorsprong. Na een goede aanval was het Pim die binnen de zestien meter droog de trekker overhaalde. 0 – 1. Daarna kwam het spel steeds meer in evenwicht. Af en toe verloren we voorin de bal te gemakkelijk waarna wij niet snel genoeg omschakelden waardoor TVC gevaarlijk kon worden. Bij 1 van die snelle counters waren we achterin  volledig in de minderheid, gelukkig wist centrale verdediger Jasper door slim positie te kiezen een doelpoging te voorkomen. Toch werd het nog 1 – 1 voor de rust. Een hoog afstandschot vloog helaas over Tristan heen in het doel. Verder dan een kopbal van Sam die voor het doel langs ging na een vrije trap van Pim kwamen we niet meer waardoor we met een gelijkspel gingen rusten.

De tweede helft bleef het spel in evenwicht al werd TVC gevaarlijker in haar aanvallen. Wij hadden daarentegen moeite om aanvallend een vuist te maken. Emmy wist nog met een mooie verdedigende actie de voorsprong te voorkomen maar even later was het wel raak. Tigo ging als laatste man het duel aan met de spits van TVC waarna hij viel en de laatste overeind bleef en richting het doel van Tristan kon gaan. Hij behield het overzicht en legde de bal breed waardoor TVC op een voorsprong kwam. 2 – 1. Bij ons ging het aanvallend nog moeizaam al volgde er een kansje voor Bram maar zijn poging werd gepakt door keeper van TVC. Ondertussen moest Tristan handelend optreden bij een aanval van TVC. Even later was het Tigo die uit een vrije trap op de paal schoot en Pim die in de rebound hard op een verdediger van TVC schoot. TVC bleef echter gevaarlijk en toen de 3 – 1 werd gemaakt door spits van TVC leek het een moeilijke morgen te worden. Toch was er van opgeven geen sprake. De mouwen werden nogmaals opgestroopt en er werd hard gestreden voor de aansluitingstreffer. Met nog vijf minuten op de klok werd Tigo binnen de zestienmeter onregelmentair neergehaald. Toen de scheidsrechter dit echter onterecht wegwuifde was het een beetje gedaan met de spirit. De wedstrijd werd uitgespeeld en helaas gingen we met een 3 – 1 verlies van het veld.