Na een aantal weken geleden verloren te hebben van Rigtersbleek wisten we de week erop wel te winnen van laagvlieger AVC Heracles in een moeizame wedstrijd wonnen we uiteindelijk door doelpunten van Nelson en Stef met 2-0. i.v.m met de vakantie, 5 mei, hemelvaart en een wedstrijd van <14 hebben we maar weinig getraind de afgelopen weken. Extra rust momenten dus voor de groep wat soms ook helemaal niet verkeerd is.

Afgelopen zaterdag moesten we aantreden in Haaksbergen tegen HSC’21 JO13-1. Een team wat in de najaarscompetitie kampioen was geworden en erg sterk begon aan deze competitieronde. De laatste weken leek de klad er in te zitten bij HSC want de uitslagen waren niet meer zoals in het eerste deel van de competitie. Eenmaal aangekomen met een kleine omweg (bedankt Herwin ;)) gaven de trainers van HSC’21 aan dat ze te maken hadden gehad met maar liefst 5 blessure gevallen dit verklaarde dus de uitslagen, maar dat ze vandaag voor het eerst in tijden weer fit waren. Hierdoor stonden we gelijk weer op scherp!

Op doel begon Daan. Achterin Julian, Arjen, Duncan en Chris. Middenveld Jordi, Levi en Niek. Voorhoede Stef, Hugo en Sem. Rick en Nelson begonnen aan de kant.

HSC’21 wat speelde met een hele grote spits en een diep middenveld wilde graag de spits bereiken en vanuit hier de buitenspelers diep sturen. Gelukkig was Arjen vandaag weer net zoals het gehele seizoen ijzersterk en had de twee keer zo grootte spits in zijn spreekwoordelijke broekzak. Dit zorgde ervoor dat wij konden denken aan aanvallen. In de 5e minuut zetten we aanval vanuit het boekje op die via onze achterhoede terecht kwam bij Sem die op zijn beurt de bal weer breed gaf op de meegelopen Stef en zo de 0-1 op het scorebord konden zetten. Een lekkere aanval zo snel in de wedstrijd bekroond met een doelpunt! We hadden overwicht op HSC’21 waarbij we vooral op het middenveld de slag wonnen, we zaten er lekker kort op en wonnen veel individuele duels. Hierdoor zaten we kort op de tweede ballen en konden we aan aanvallen denken. Als de assistent scheidsrechter HSC’21 niet had geholpen waren we al sneller uitgelopen maar nu werden Sem 2x en Stef onterecht afgevlagd voor buitenspel. “Pas” in de in de 23e minuut viel onze 0-2. Een mooie aanval eindigde via Stef bij Jordi voor de voeten op rand zestien, Jordi stifte de bal perfect over de keeper van HSC’21 en deed zo het net voor de tweede keer bollen. Met deze lekkere voorsprong gingen we ook de rust in.

Hoewel we lekker stonden te voetballen en veelal de bal in ons bezit hadden moesten we ervoor zorgen dat we scherp bleven. Een 0-2 voorsprong is lekker maar hoeft nog niet voldoende te zijn. We moesten ervoor zorgen dat we ons veld zo groot en diep mogelijk hielden en net zoals in de eerste helft de druk hielden op HSC’21.

Na rust hadden we even moeite om in ons spel te komen maar doordat we achterin nog steeds erg goed stonden konden we wel de controle houden op HSC’21. Na een mooie aanval via Stef, Hugo en Rick kon Rick alleen door richting de keeper en schoot heel netjes de 0-3 binnen in de 41e minuut. Dit was de genadeklap voor HSC’21 en ze zijn niet meer op onze helft geweest en wij konden door werken aan onze score. Hoewel we veel kansen kregen hebben we er hier te weinig van benut. De laatste tien minuten gaf Chris nog even aan conditie over te hebben en kwam telkens op aan de linkerkant. In de 51e minuut had Chris een mooie rush en gaf de bal voor op Sem, Sem die nog vanuit een moeilijke hoek raak wist te schieten maakte de 0-4. Vlak voor tijd kwam Chris wederom op en gaf een perfecte “voorzet” bij de tweede paal waarbij Nelson de 0-5 kon intikken in de 57e minuut. We voetbalden de resterende minuten uit waarbij Hugo nog een grootte kans had alleen deze werd door een speler van de lijn gehaald.

Zo wonnen we onze tweede wedstrijd op rij en hebben we nog drie punten nodig om de tweede plaats en dus promotie naar de hoofdklasse veilig te stellen. We spelen aanstaande zaterdag tegen Rood Zwart JO13-1 uit in Delden. Ook Rood Zwart draait een goed seizoen en staan op een 5e plaats. Er word afgetrapt om 11:15.

Man of the Match; Was vandaag Chris Koekkoek, onvermoeibaar op de linkerkant in zowel verdedigend als aanvallend opzicht. Won zo’n beetje al zijn duels en de twee assists waren de kers op de taart. Speelt het hele seizoen al een belangrijke rol in ons team klasse Chris en ga zo door!