Vandaag de laatste wedstrijd in de regiocup. Dat het een lastige zou worden was wel duidelijk. HHC JO13-1 kwam op bezoek en die had eigenlijk alleen maar grote uitslagen neergezet in deze poule en stonden ongeslagen bovenaan met erg veel doelpunten voor. We begonnen met Tristan in de goal, Jasper, Thijs B, Tigo en Sam in de verdediging. Op het versterkte middenveld speelden Sem, Pim, Max en Mees en voorin moesten Tijn en Damian het gaan doen.

Het begin van de wedstrijd zag er nog veelbelovend uit. We waren vooral in de aanval en er waren al kansen te noteren voor Tijn en Pim. De Hardenbergse keeper was echter bij de les. Je zag al wel vrij snel dat de aanvalsdrift de nodige energie koste bij ons elftal want vooral in de omschakeling werd HHC steeds sterker. Nadat Tristan eerst nog wist te redden moest hij een schot van de 2e lijn helaas lossen die het doel inrolde waardoor we na een kwartier voetballen met 0 – 1 achterstonden.

Het tweede kwartier werd de druk opgevoerd door HHC. Wij kwamen er steeds minder uit en hadden steeds meer moeite om het hoge tempo van onze Hardenbergse tegenstander bij te houden. Ondertussen waren Kapital en Luuk ingevallen om ons van verse energie te voorzien. We werden echter steeds meer achteruit gedwongen waardoor de Hardenbergers binnen schotafstand kwamen van Tristan. Uit de tweede lijn werden er dan ook 3 goals op rij gemaakt waardoor we opeens met 0-4 achterstonden. Via een steekbal en goeie goal kwamen wij in het tweede kwartier zelfs met 0 – 5 achter. We werden op bepalende posities overlopen en gingen het duel niet al te slim aan terwijl HHC ons geen centimeter ruimte gunde en goed bleef combineren.

Het derde kwartier begon direct weer met een goal voor onze gasten. We waren niet bij de les waardoor de bal er weer veel te snel en makkelijk in lag. 0 – 6 Daarna ging het wat beter. De oranje zwarte storm ging wat liggen en wij hadden het verdedigend wat meer op orde. We kwamen nog steeds vooral inhoud en kracht tekort waardoor we nog geen grote kansen konden creeren maar we gingen wel op een betere manier het duel aan waardoor HHC er niet meer zo makkelijk doorheen kon lopen of kon schieten vanuit de 2e lijn. Er volgden wat mogelijkheden voor Max en Kapital maar in plaats van af te drukken gingen we voor de actie.

Het vierde kwartier leek op het derde. We hadden nog steeds moeite met het sterke HHC maar we boden tegenstand waar mogelijk en gaven niet op (hoe lastig dat is bij zo’n achterstand weet elke voetballer). De Hardenbergers wisten nog wel 2x te scoren waardoor we met een 0 – 8 verlies van het veld gingen. We kwamen dus echt een maatje of maat tekort tegen dit fysiek sterke en goed voetballende HHC in onze laatste officiele wedstrijd van dit vreemde seizoen. Omdat het elftal dit seizoen vooral uit eerste jaars spelers bestond hadden we vaak moeite om het fysiek bij te benen maar daar zouden we dus aankomend seizoen juist meer gemak van moeten hebben.