Na een lange winterstop waarin we maar liefst zes oefenwedstrijden speelden tegen clubs uit hogere klasses en hiervan er twee wisten te winnen en vier verloren, mochten we vandaag dan ein-de-lijk weer voor het “echie” gaan spelen. We moesten om 10:00 aantreden in Enschede tegen Avanti Wilskracht JO13-1. Avanti was in de najaarscompetitie op een derde plek geëindigd met een wedstrijd en een punt meer op een andere competitie tegenstander Victoria’28 JO13-1.

Wat mooi is aan een eerste wedstrijd van het seizoen is dat je er blind in gaat, je kunt niet goed inschatten wat de weerstand is in deze competitie en welke ploeg welk niveau gaat halen. Dus zoals wij altijd doen moet je uitgaan van je eigen kracht en dit proberen te benutten in de wedstrijd. We startten deze zaterdag in de volgende opstelling: 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi ©, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Rick, 11. Sem, 12. Stef en 14. Levi.

We begonnen ietwat afwachtend, even kijken hoe Avanti speelde, waar hun sterke punten maar ook zeker hun zwakke punten liggen. Hierdoor begonnen beide ploegen aftastend. Maar na een kwartier spelen kwam de wedstrijd los ten positieve van ons. Rick gaf een mooie steekpass met links op Sem en Sem kon de 0-1 binnen schieten. Een halve minuut later in de 16e minuut kwam de bal in een scrimmage voor de goal waarbij Nelson het gelukkige eindstation was en ze de 0-2 binnen tikte. Vier minuten later een geweldige droge knal van Rick die zijn schot onder in de hoek zag schuiven en de 0-3 op het scorebord zette. Dit waren heerlijke 5 minuten van onze kant en hierna kregen we de wedstrijd pas echt in handen. We misten nog enkele kansen en gingen rusten met “maar” een 0-3 voorsprong.

In de rust hebben we geprobeerd de scherpte te behouden, het was nu belangrijk om binnen twee minuten proberen de 0-4 binnen te schieten want dan was het gedaan en konden we de wedstrijd uitvoetballen. Verder werd er goed gevoetbald en kregen de jongens hier uiteraard de complimenten voor. Wisselen op zo’n moment is dan ook altijd erg lastig en hoewel ze goed stonden te voetballen moesten Hugo en Niek plaats maken voor Stef en Levi.

De tweede helft ving aan en dan was er toch even een teleurstelling want hoewel we hadden afgesproken binnen twee minuten te scoren deden we dit “pas” in de 33e minuut. Een ge-wel-dig afstandsschot van Jordi vloog onder de lat binnen 0-4. Avanti was geknakt en wij zetten de ene naar de andere aanval op en probeerden zo al in de eerste wedstrijd aan het doelsaldo te werken. We moesten 10 minuten wachten maar wisten in de 44e minuut de 0-5 binnen te schieten het was wederom Sem die scoorde. Vier minuten later was het wederom raak een corner eindigde uiteindelijk bij Arjen en hij schoot de 0-6 binnen. De mooiste goal van de ochtend komt op naam van Levi, Jordi leek te gaan schieten vanaf twintig meter maar in plaats daarvan gaf hij de steekpass van de ochtend op Levi, Levi stond direct oog in oog met de keeper van Avanti en schoot overtuigend binnen 0-7. In de absolute blessuretijd kregen we nog een vrije trap op de hoek van de zestien, Sem schoot ineens op doel en in de rebound was Stef alert en schoot de einduitslag binnen 0-8. De 0 is altijd heilig en Daan was hier dan ook erg tevreden over. Ook zeker de complimenten aan onze achterhoede die de gehele wedstrijd geen fout hebben gemaakt waardoor Avanti er niet doorkwam.

Al met al hebben we vandaag Avanti overklast. Een prachtig begin om mee te starten in de promotiepoule. Complimenten voor het team want wat hadden ze vandaag geweldig gespeeld. Aankomend weekend zijn we alweer vrij van de competitie i.v.m de vakantie. We gaan dan oefenen tegen Overwetering JO13-1. Zij spelen in een andere promotiepoule en wisten hun eerste wedstrijd net niet te winnen ze verloren met 4-5.

Man of the Match; Vandaag konden we wel 13 namen op de bal zetten maar er moet dan toch de keuze gemaakt worden. Rick Nieuwlaar voor het eerste met zijn nieuwe opvallende schoenen was bij drie doelpunten betrokken en mocht de man of the match bal in ontvangst nemen! Klasse gedaan Rick!

Uitslagen competitie:

17 feb 10:00 Rigtersbleek JO13-1 Victoria ’28 JO13-1 3 – 1