Vandaag (woensdag 4 oktober) was het dan eindelijk zover, we mochten onze laatste bekerwedstrijd gaan inhalen. Vanwege het weer was de wedstrijd op 16 oktober afgelast en dus mochten we woensdagavond aantreden tegen DETO JO13-1.

DETO begon sterk aan de competitie door te winnen van KOSC JO13-1. Maar verloor vervolgens wel de tweede competitie wedstrijd van STEVO JO13-1 met 1-5. In de beker had DETO gewonnen van Enter JO13-1 met 2-4. Wij daarentegen waren nog ongeslagen in zowel de beker als competitie en gingen dus met vertrouwen richting Vriezenveen.

Doordat Arjen en Chris catechisatie hadden konden ze niet bij de wedstrijd zijn. Voor hun ging Eva met ons mee en gingen we inplaats van met twee wissels deze dag met één wissel op pad. We trapten rond 18:30 af in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Eva, 3. Levi, 4. Duncan, 5. Julian, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Jordy (c), 11. Sem en 12. Hugo begon aan de kant.

Afgelopen zaterdag stonden we na vier minuten al op een geweldige 0-3 voorsprong. Gelukkig was dit vandaag niet het geval, wel scoorden we al in de 3e minuut. Stef werd de diepte ingestuurd en legde de bal rustig in de verre hoek om de keeper heen 0-1! We waren redelijk goed aan het voetballen probeerden van achteruit op te bouwen maar maakten toch nog (te) vaak moeilijke of verkeerde keuzes. Hierdoor oogde vooral onze opbouw rommelig, gelukkig zit er dan nog een portie individuele klasse in het team en in de 11e minuut scoorde Niek de 0-2. Na deze toch wel snelle 0-2 voorsprong zakten we in qua niveau. Het druk zetten werd niet goed meer uitgevoerd, we liepen teveel uit positie en hierdoor viel de opbouw helemaal weg, onze handelingssnelheid lag te laag aan de bal en hierdoor kon DETO telkens druk op ons zetten terwijl we de ruimte wel hadden om te spelen. Door slecht uitverdedigen scoorde DETO ook de 1-2 in de 22e minuut. We waren het even helemaal kwijt, de afspraken die we hadden gemaakt over het druk zetten werden niet goed uitgevoerd waardoor we telkens overal op het veld 1 op 1 stonden te voetballen. DETO maakte er goed gebruik van en na een mooie aanval van de ene kant naar de andere kant van het veld scoorden ze de 2-2 in de 25e minuut. We schrokken hier duidelijk van maar herstelden ons nog wel voor rust. In de 29e minuut scoorde Jordi uit een scrimmage na een corner met links in de linkerhoek de 2-3. Jordi zijn eerste doelpunt van het seizoen! En vlak voor rust in de 30e minuut scoorde Stef nogmaals door genadeloos uit te halen en super hard in de korte hoek te schieten 2-4.

Met alsnog een comfortabele voorsprong gingen we de rust in. In de rust hebben we het één en ander besproken om de tekortkomingen in de eerste helft recht te zetten. We moesten ervoor zorgen dat we sneller en makkelijker gingen handelen, ballen met het juiste been gingen aannemen, en vanuit onze positie gingen spelen.

Het leek te hebben gewerkt want we starten gelijk goed in de tweede helft. De verdediging stond ineens op orde en ook de opbouw ging weer een stuk beter. We bouwden veel op over links via Julian, Niek en Sem en dit werkte! Hierdoor konden wij DETO onder druk houden en zelf het spel gaan maken. We kregen kansen maar wisten deze nog niet om te zetten in doelpunten. Aan de andere kant van het veld stonden Eva, Levi, Duncan en Julian erg goed te verdedigen, we zaten strak op de man en telkens wanneer een aanvaller van DETO werd ingespeeld was de bal voor ons. Als de verdediging goed staat kun je aan aanvallen denken en dat deden we ook. Rick kreeg nog een dikke kans, kapte drie jongens inclusief de keeper uit maar werd op de lijn toch nog geblokt. Stef bracht hier verandering in en in de 39e minuut scoorde Stef de 2-5, hij maakte hiermee zijn derde doelpunt van de wedstrijd en zijn 6e in twee wedstrijden. De assist van de dag kwam ook op naam van Stef, met een perfecte crosspass met de wreef zette hij Sem ineens vrij voor de keeper van DETO, Sem omspeelde in de 50e minuut de keeper en scoorde het laatste doelpunt van de avond 2-6. We voetbalden de wedstrijd lekker uit, Daan kreeg nog één schot op doel maar hield deze met gemak tegen. Door deze lekkere doordeweekse overwinning zijn wij door naar de eerste knock-out fase van de beker! Klasse jongens!

Nu gaan we weer schakelen naar de competitie, zaterdag spelen we om 09:45 uit bij De Zweef JO13-1. De Zweef staat met 3 punten op een vijfde plaats. Tot zaterdag!

Man of the match; Het was vandaag moeilijk om de man of the match te kiezen. Eva, Stef en Julian verdienden hem alle drie wel. Maar door zijn sterke tweede helft ging de man of the match bal naar Julian. En terecht! een ijzersterke tweede helft gespeeld waarbij hij veel deed met de tips die hij kreeg in de rust. Perfect uitgevoerd en geen duel meer verloren! Klasse ga zo door!