JO13-2 Wint eerste wedstrijd zeer overtuigend!

Zaterdag was het dan eindelijk zover, onze eerste wedstrijd. Na vele goede trainingen ging ons seizoen beginnen op het hoofdveld tegen SVV’56 uit Sibculo.

Direct vanaf de aftrap zaten we er kort op en dat resulteerde in veel balbezit en vele kansen. Helaas wisten we ons niet te belonen met een doelpunt.
In de 18e minuut kregen we een penalty toegewezen door scheidsrechter Mick Meijerink. Deze penalty werd opgeëist door Thomas, die nam de penalty zelfverzekerd maar door een knappe redding van de keeper ging deze kans ook helaas verloren.
Deze keeper hield SVV’56 lang op 0-0. SVV’56 is deze helft maar 1 keer op onze helft geweest en dat was ook nog eens buitenspel.
In de 27e minuut was het dan na 2 keer de lat, 2 keer de paal en talloze reddingen eindelijk raak! 1-0 door een goede aanval over de rechterkant en Bjorn die zich sterk tussen 2 verdedigers weg draaide en de bal onder de keeper door schoot.
De tweede helft veranderde er niks aan het spelbeeld en was het weer wachten op een doelpunt van onze kant. Dat duurde gelukkig niet lang want in de 37e minuut was daar Tristan die na afleggen van Thijmen de korte hoek had gevonden, 2-0.
SVV’56 probeerde met alles wat ze konden een kans te creëren maar onze keeper heeft deze wedstrijd weinig te doen gehad, maar wat die te doen heeft gehad heeft hij uitstekend gedaan.
In de 48e minuut werd het 3-0 door een doelpunt van Thijmen na een goede opbouw over onze linkerkant kon de spits de bal binnenschieten na de voorzet van Tristan.
2 minuten later was het alweer raak voor Thijmen, nu na een goede steekpass van Tim. 4-0.
In de 56e minuut stond Tim met de bal aan de voet op een afstand van 20 meter en die twijfelde niet en haalde verwoestend uit, raak! 5-0.
Het slotakkoord was voor Thijmen die zijn hattrick compleet maakte met de 6-0 na een perfecte voorzet van Thomas vanaf de rechterkant kon hij hem bij de 2e paal binnentikken.
Al met al een zeer goede wedstrijd met een dik verdiende overwinning, we hadden meer moeten scoren dus daar gaan we aan werken!
Onze volgende wedstrijd is uit naar AVC Heracles.