Vandaag de spannende uitwedstrijd bij Des in Nijverdal. Er was hier feest vanwege het 100 jarige bestaan dus werden er oliebollen uitgedeeld en was er gebak voor ons als gasten dus dat was een fijne ontvangst. DES staat een puntje achter ons in deze bekerpoule op de derde plek. DES had wat grote uitslagen neergezet dus konden we onze borst natmaken.

In het begin van de wedstrijd was duidelijk dat DES een sterke ploeg heeft. Er werd makkelijk gecombineerd en we hadden moeite met de acties en snelheid van de linksbuiten. Er waren ook al kansen te noteren voor DES en wij stonden de eerste minuten eigenlijk direct onder druk. Na ca.5 minuten was het ook al raak voor DES waardoor we op 1 – 0 achterstand kwamen. Afgezien van wat acties van onze rechtsbuiten Sil die helaas al snel geblesseerd moest uitvallen kwamen we eigenlijk niet. Een paar minuten later kregen we een vrije trap op circa 25 meter. Max krulde deze goed richting de verre kruising maar het was de keeper van DES die deze knap uit het doel wist te slaan. Even later was het weer DES die scoorde. Via een voorzet van de linksbuiten kon de bal vrij binnen gelopen worden waardoor we op een 2 – 0 achterstand kwamen. Kapital was op dat moment ook vanwege een blessure vervangen waardoor Tigo doorschoof, Mees centraal kwam en Thomas erin kwam op de linksback en dit goed deed. Vanaf toen leken we wat meer controle te krijgen. Helaas kwamen we niet tot veel kansen al was er een moment dat Tijn niet helemaal volgens de regels in het zestienmeter gebied van Des werd gehinderd maar dit werd weggewuifd door de scheidsrechter. Afgezien van wat afstandsschoten van Tom konden wij daarna niet meer gevaarlijk worden en Ryan liet weer eens zien betrouwbaar te zijn bij wat afstandschoten van DES.

De tweede helft was een afspiegeling van de laatste 20 minuten van de eerste. DES combineerde wat makkelijker en wij werkten hard om dit te verstoren. Toch werden de lakens vooral uitgedeeld door de Nijverdalse nummer 4 op het middenveld. Daarna volgde er nog een grote kans voor ons. Spits Tom kon alleen richting de Des keeper. Helaas schoot hij wat vlug waardoor de DES keeper zijn bal nog kon redden. DES had ook wat kansjes maar hier viel ook geen goal meer uit. De wedstrijd eindigde dus in een 2 – 0 overwinning voor onze gastheren.