JO15-1 pakt koppositie na overwinning bij SVZW JO15-1 en maakt kans op kampioenschap.

Vandaag ging de reis naar Wierden waar de plaatselijke “Zwaluwen” onder de 15 jaar op ons wachten. Tot nu toe zijn de resultaten van de ploeg van trainer Tobias Kemper en leider Lars Paters goed te noemen. Vorige week werd thuis Hellendoorn met 3 – 1 aan de kant geschoven waardoor we nu op een derde plek staan. SVZW bivakkeert in de onderste regionen van competitie waardoor een goed resultaat mogelijk moet zijn.

Ondanks dit gegeven begon de wedstrijd met een fanatiek SVZW dat ons wat terugdrukte. Gelukkig stond onze verdediging goed met Tigo B., Jasper, Sam en Emmy en later Jurre zodat er nog weinig kansen te noteren waren. De eerste kans was zelfs voor ons nadat Tigo N linksbuiten Bram vrijspeelde. Hij kon alleen naar de Wierdense keeper maar die redde op zijn schot. Daarna was het echter SVZW die een vrije schotkans kreeg. Gelukkig redde keeper Tristan bekwaam zodat de brilstand nog bleef staan. Daarna verschuifde het spel zich meer en meer naar het Wierdense doel. Wij schakelden een tandje bij en begonnen meer en meer duels te winnen waardoor SVZW er nog maar af en toe uitkwam. De eerste goal voor ons viel nadat de Wierdense keeper niet goed uittrapte en de bal pardoes voor de voeten van Tigo N. viel. Hij twijfelde niet en schoof de bal in de verre hoek waardoor we met 0 – 1 voorkwamen. SVZW kwam daarna toch weer wat meer bij onze goal in de buurt met enkele lange ballen bij de tweede paal. 1 van die lange ballen werd terug gekopt in de vijf meter en via een Wierdens been kwam zelfs de gelijkmaker op het bord. 1 – 1. Gelukkig werd het daarna weer goed opgepakt. Het was spits Deon die ons via een mooie individuele actie weer op voorsprong schoot voor de rust waardoor we op een 1 – 2 voorsprong kwamen.

De tweede helft werd het wat grimmiger in het veld. Er waren wat opstootjes te noteren maar de scheids wist dit allemaal prima op te lossen waardoor het niet uit de hand liep. Wij gingen door met onze aanvalsdrift en kregen het middenveld met de hardwerkende Sem en Dean steeds beter in handen. Tigo B. besloot op een gegeven moment maar weer eens diep te gaan en na een mooie voorzet van hem kon Vinz bij de tweede paal binnentikken waardoor we op een 1 – 3 voorsprong kwamen. Dezelfde Vinz schoot daarna hard op de keeper die de bal niet klem kon pakken. Spits Deon was er als de kippen bij om de 1 – 4 binnen te werken. Dit was tevens de eindstand van deze wedstrijd. Concurrent Gramsbergen had gelijkgespeeld tegen Dos waardoor wij nu alleen aan kop komen. Aanstaande dinsdag spelen we tegen Deto JO15-1 die de derde plek bezet. Als we deze winnen zouden we in theorie kampioen kunnen zijn. Al hangt dat natuurlijk af van Gramsbergen die nog een duel te goed heeft dan.