Vandaag kwam SJO FC Dalfsen JO15-1 op bezoek op de bosrand. SJO Dalfsen had vorige week TVC Tubbergen met 3 – 0 verslagen dus kwam met goede zin richting Vroomshoop. Wij hadden een lastige zaterdag gehad tegen HHC Hardenberg dus het beloofde een spannende pot te worden.

Het begin van de wedstrijd begon goed met een kans voor spits Tom. Via de keeper schoot hij op de paal dus kon helaas de voorsprong nog niet op het bord gezet worden. Daarna kwam de wedstrijd redelijk in evenwicht. Dalfsen werd ook gevaarlijk maar onze verdediging stond goed. Een tiental minuten later was er weer een kans voor Tom. Maar het was weer de keeper die in de weg lag. In de rebound leek het alsof Sil de voorsprong binnen kon schieten maar met een katachtige reactie was het weer de keeper van Dalfsen die het doel schoon hield. Ondertussen moest Ryan ook  handelend optreden bij een aanval van Dalfsen. Even later was er een mooi afstandschot van Jasper die de keeper van Dalfsen onder de lat wegtikte. Toch kwamen we helaas vlak voor rust op achterstand. De alerte spits van Dalfsen doorzag onze opbouw en schoot de bal via de paal binnen waardoor we met een achterstand van 0 – 1 gingen rusten.

De tweede helft begon direct goed met een treffer van Tom na een goede assist van Tijn. 1 – 1. De wedstrijd lag nu open en het spel ging heen en weer. Een mooie wedstrijd om te zien. Ryan wist zich te onderscheiden met een mooie redding en overal op het veld werd er vol overgave geduelleerd voor de winst. Nadat Thijs een goede kans had binnen de zestien meter die de keeper uit Dalfsen pakte was het Jasper die uit een corner de voorsprong binnenschoot bij de tweede paal. 2 – 1. Ondanks aandringen van Dalfsen wisten we deze voorsprong vast te houden waarna scheidsrechter Arrindel floot voor het einde. Door de overwinning komen we op een 2e plek in deze bekerpoule met 9 punten uit 4 wedstrijden. Volgende week de spannende uitwedstrijd tegen DES Nijverdal die een plek onder onder ons staat.