Vroomshoopse Boys JO15-3 wint punt bij de Zweef JO15-4G

Om zaterdag 7 april mochten we,na weer een week rust op bezoek bij de Zweef JO15-4G in Nijverdal. Op dat moment samen met ons team en Excelsior mede koploper! Tegen het elftal van de Zweef hadden we in de najaars competitie ook al gespeeld,toen wisten we er met moeite een 2-1 overwinning uit te slepen dus we waren gewaarschuwd. In aanloop naar de wedstrijd hadden we afscheid genomen van Mustafa wegens verhuizing. Mustafa bedankt voor je inzet en veel succes gewenst. Als vervanger voor Mustafa konden we een oude bekende welkom heten,Mike de Olde komt per direct ons team verstreken.

Tegen de Zweef begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Tim

Achterhoede:Daan,Siebong,Henri en Frank

Middenveld:Ali,Yorick en Bas de G

Aanval:Bas T,Alwin en Rebar

op de bank begonnen:Mike,Remco en Lars

De eerste helft begonnen we goed,maar ook de Zweef kwam goed uit de startblokken. Duidelijk was dat beide teams er vol voor gingen waarbij er geen bovenliggende partij was. Vooral op het middenveld was het hard werken voor de heren,omdat het drietal middenvelders van de Zweef grote drang naar voren hadden. Desondanks bleven we hard werken en op zoek naar kansen die er ook zeker waren maar helaas hadden we het vizier niet op scherp staan. Ook de Zweef kreeg kansen,de eerste gevaarlijke werd nog uitstekend door Tim uit de korte hoek gehaald maar de tweede kans was raak:1-0! Daarna kwamen we goed weg met een harde pegel op de lat,maar verder stonden we weer prima te verdedigen.Helaas moest Frank al redelijk snel het veld ruimen wegens liesklachten en kon Mike zijn plek innemen.Ruststand 1-0

Tijd voor een verfrissing in de kleedkamer en om samen een strategie te bepalen. Besloten werd om het eerste kwartier op dezelfde voet verder te spelen en proberen de aansluitingstreffer te maken,want echt ontevreden konden we toch ook niet zijn.

De tweede helft ging het voetbalgevecht onverminderd verder,de Zweef bleef aanvallend voetballen en ook wij gingen op zoek naar de aansluitingstreffer wat resulteerde in een spannende wedstrijd. Ondanks wat kleine kansjes van onze kant was het toch weer de Zweef die scoorde,een afgemeten voorzet van hun rechtsbuiten werd prachtig door hun spits binnengewerkt 2-0.

Met nog een kwartier te gaan gingen we voor de alles of niks strategie,onze prima voetballende aanvoerder Henri was al niet fit meer en werd gewisseld voor een extra spits waardoor we achterin 1 op 1 kwamen te staan. Lars schoof vanuit het middenveld naar de voorhoede om samen met Alwin in de spits te gaan spelen,en op het middenveld werd Yorick nu vergezeld door de broers Ali en Rebar. Het tempo werd opgeschroefd en we bleven ervoor gaan ondanks dat de tijd langzaam maar zeker weg begon te tikken.Tot 7 minuten voor tijd,Bas T ging op links goed naar de achterlijn en zijn voorzet werd door Lars via een tegenstander binnen geschoten 2-1! Deze treffer gaf ons nog meer power,het kon nog steeds en we gingen er vol overtuiging voor. En vlak voor het eindsignaal kregen we onze beloning,een cornerbal werd door Alwin perfect ingebracht en Siebong wist uitstekend raak te koppen 2-2! Bijna hadden we nog de volle buit gepakt,in de laatste seconden van de wedstrijd wist Yorick nog met een een prachtig afstandsschot de lat te raken! De blijdschap en opluchting na het eindsignaal was bij ons ook groot,net als de teleurstelling bij de tegenstander.

Als je bijna de hele wedstrijd achter staat en je weet alsnog door maximaal inzet en werklust op deze manier 1 punt uit het vuur te slepen dan kan je echt spreken van een gewonnen punt. Klasse jongens!