Vroomshoopse Boy Jo15-4  – Sportclub Rijssen  15-1

Onze eerste wedstrijd na de winterstop staat mooi vroeg gepland op deze bewolkte zaterdagochtend. Dit keer geen stress voor Gerhard om een wisselschema rond te krijgen. We hebben nu 5 spelers minder op het lijstje. Die zijn naar Jo14-1 gegaan en onze keeper naar de Jo15-3. Dus met 13 spelers is dat een heel verschil. We bedanken Jesse, Ilja, Björn, Thomas, Tim en Sander heel veel succes bij hun team! En bedankt voor jullie inzet bij de Jo15-4.

Nu terug naar de wedstrijd… die begon niet zo heel erg goed van onze kant. De eerste 10 minuten waren niet om over naar huis te schrijven. ( Helaas doe ik dit wel ) Het was slappe hap alsof de wil om te winnen er niet was.

Na driftige aanwijzingen van de kant gaan we weer wat beter ons best doen en worden we wakker geschud. Dat resulteert in de 12de minuut in een super mooie bal van Sander die op het hoofd van de tegenstander beland en Gido weet de bal op te pikken en schiet de bal rechts onderin de                 goal 1 – 0! Daarna lijken we het licht te hebben gezien en geeft Mike in de 15de minuut een goede pass op Gido die hem aan de voet mee te nemen en kan scoren. De 2 – 0 kan genoteerd worden.

Daarna vallen we weer terug in de rol van voetballers in relaxstand en geven we de tegenstander teveel ruimte wat resulteert in 2 – 1 in de 20ste minuut. Nog geen 4 minuten later wordt ook de gelijkmaker gescoord en is het 2 – 2 en gaan de koppies naar beneden. We proberen ons te herpakken maar dit lijkt niet zo goed te lukken. Bij het horen van het fluitsignaal van de scheidsrechter voor rust gaan we naar de kleedkamer voor een kop thee en een goed gesprek. Na een donderspeech van Gerhard met oneliners als:

• “Als je spannend wil doen zoek je maar een vriendin”
  • “Wie bint oale leu wie kriegt nog ant hatte”

Iedereen staat weer op scherp en we gaan terug de wei in.  We beginnen een stuk fanatieker en we krijgen meer kansen. In de 42ste minuut krijgen we een hoekschop die net gemist word door Kay maar Gido staat goed en krijgt de bal voor zijn voeten hij speelt zich vrij en scoort de 3 – 2. Nog geen 3 minuten later wordt de 4 – 2 gescoord vanuit een mooi voorzet van Gido op Beau die m zeer “beau” binnenschiet. Super mooi! Nog nagenietend van de goal waarschijnlijk  valt in de 49ste de 4 – 3. Na een verdedigingsfout komt een speler van Sportclub Rijssen vrij voor de goal en schiet m binnen.

Langs de lijn worden de supporters toch wel wat onrustiger. Zouden ze nu de overwinning uit handen geven? De jongens hebben het zelf ook door en proberen met zijn allen toch de voorsprong te vergroten en we merken dat er harder gewerkt wordt. Zo komt in de 58ste minuut de bal bij Gido die neemt vanaf het middenveld en weet de bal in het net te krijgen. De 5 – 3 is een feit. We halen opgelucht adem. Dan in de 68ste minuut ziet Mike zijn kans en hij schiet van afstand en alsof er afwasmiddel aan zat glipt de bal door de handen van keeper in de goal! Verwondert staat Mike op het veld. Dan denken we er te zijn en wederom gaan we in de chillstand en valt er een onnodige tegengoal erg jammer! En zo eindigt onze eerste wedstrijd van 2020 in 6 – 4.

Volgende week een uitwedstrijd tegen v.v. Twenthe hopelijk is iedereen aanwezig en nemen we een overwinning mee terug naar Vroomshoop.

Voor de onze supporters u bent wederom van harte welkom we spelen om 12.45 in Goor! Tot dan!