7-9-2019

Vandaag stond de kraker tegen vv Den Ham op het programma. Vele rijen met supporters stonden deze ochtend voor het sportpark om deze fantastische wedstrijd te aanschouwen. De trainingen na aanloop van deze wedstrijd waren uitstekend en de jongens stonden dan ook te trappelen om het veld op te gaan. Wij begonnen de wedstrijd met de volgende opstelling:

In tegenstelling tot vorige week begonnen wij de wedstrijd niet goed. De intentie van Den Ham was ook vrij snel duidelijk. Lange ballen en gokken op de snelle aanvallers. Dit werkte dan ook goed en één van de eerste kansen van Den Ham werd ook direct in het doel geschoven. Ondanks dat de Vroomshoopse boys het betere voetbal speelde leverde dat weinig grote kansen op. Tot 2 minuten voor rust. Door twee domme fouten van Den Ham achterin maakte Jochem de 1-1 en krap aan een minuut later John de 2-1. Het zag er niet naar uit, maar toch ging de jongens van O17-2 met een voorsprong de rust in.

In de tweede helft was het spel beeld weinig anders. Den Ham gokte op de lange ballen en waren zo nu en dan gevaarlijk, maar echt grote kansen werden niet gecreëerd door de bezoekers. Tot Den Ham een vrijetrap kreeg aan de zijkant van de 16 meter. Deze vrijetrap werd uitstekend binnen geschoten door de speler van Den Ham. Onze gastkeeper Maurice Nieuwlaar was hierbij dan ook kansloos. Vervolgens was het enkel de Vroomshoopse Boys die vol voor de winst ging. Overal werd veel strijd geleverd, een verdediger minder en een aanvaller extra. Alles op alles voor de drie punten. Na snelle corner zette John uiteindelijk Tycho in stelling. Ondanks dat er nog 4 spelers van Den Ham tussen stonden wist hij de bal op doel te krijgen. De keeper was kansloos en zo stond het weer 3-2 met nog 5 minuten op de klok. Het was die laatste 5 minuten dan ook tegenhouden en zorgen dat Den Ham niet meer aan voetballen toe kwam. En daar floot de scheidsrechter voor de laatste keer. De eerste overwinning van het nieuwe seizoen is een feit.

Na het gelijkspel van vorige week doen we nog steeds mee om een plek in de volgende ronde van de beker. Aanstaande zaterdag staat Lemele O17-2 op het programma. Ook wanneer de Vroomshoopse Boys winnen zullen zij afhankelijk zijn van het resultaat tussen Den Ham en Hellendoorn.